27/5 ART träning/tävling

Alnö Race Team Forum Triathlon 27/5 ART träning/tävling

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    ProfilbildHenrik Montelin
    Deltagare

På söndagen den 27/5 tänkte vi köra en första träning/tävling där vi genomför en triathlon i en för dagen anpassad sträcka. Vet att det är många som gör sin tri debut på våran hemmatävling. Har noterat att Minna haft lite funderingar, vet att det finns fler.
    Den 27:e kör vi igenom samtliga grenar, tränar på växlingar, ger tips, råd och delar med oss av våra egna erfarenheter.
    Vi kör ute på Alnö och samling sker 09.00 vid MKs nya startplats.

Kort sagt, boka in den 27:e, lägger ut mer info senare i denna tråd.

Vi ses
    Henke

ProfilbildMikael Edlund
    Deltagare

Är det våtdräkt och tempohoj som gäller? Någon som har koll på vattentemperaturen (just nu)? /Mikael

Deltagare

Japp, det är våtdräkt och ow simning som gäller. Tempohoj för de som har, men helt ok att köra med vanlig linje.

Vet ingen vattentemp, men det är friskt och klart iaf..

Ingen tävling, ingen hets, öppet för alla, vänligen skriv gärna en rad om ni dyker upp, även att ni skriver om ni har ngra speciella frågor eller önskemål, allt för att vi skall kunna skapa en så bra dag som möjligt.

Vi ses
    Henke

Mycket trevligt initiativ! Ska verkligen försöka vara med!
    Vattentemp enligt SMHI i fredags var 5grader, Indalsälven är 7.6grader och Ljungan 7.9grader så de borde ligga i de spannet idag.

Appropå vattentemp.
    Ingen som har en väl inpinkad (går bra även utan) dräkt för uthyrning/försäljning till en som tänkt testa på OW denna helg och framför allt den 9:e?

storlek ca 180cm/80kg

Stefan
    070-5444220

Tomas KarlssonTomas Karlsson
    Keymaster

Stefan,

Du får gärna testa min 2XU om du vill.

// Tomas

Suveränt Tomas, gör jag gärna.

ProfilbildChrister Rösth
    Deltagare

Rekommenderar neoprenhuva eller dubbla (minst) badmössor…

ProfilbildHåkan Nilsson
    Deltagare

Precis det träningstillfälle som jag sökte efter på söndag! Jag kommer! Vilka distanser kan bli aktuella? Hur länge håller vi på?
    /Håkan

ProfilbildMinna Bäckman
    Deltagare

Bra initiativ. Är något jag verkligen behöver, men är troligtvis bortrest. Ha så skoj!

ProfilbildSofi Christensen
    Deltagare

Toppen! Jag hänger på.

ProfilbildBenicio Toro
    Deltagare

Shit va kallt 🙂 Jag kommer på söndag!

ProfilbildLova Carlsson
    Deltagare

Jag kommer också! /Lova

Deltagare

VIKTIG INFO

Då har vi planerat och funderat, det blir ngra smärre justeringar.

Samling 09:30 på Himlabadet
    Vi samlas och har en kort genomgång, vi ger handfasta tips och trix. Går igenom bansträckningen, tranzit, kontrollerar utrustning osv

Start av träningen sker 10:00

400m Simning
    25km Cykel
    3.5km Löpning

Simning: Som ni ser ändrar vi till att hålla till på Himlabadet, värmen i vattnet vill inte infinna sig ute på Alnö. Att vi ändrar innebär också att de som inte har våtdräkt kan vara med och köra. Samtliga som har våtdräkt skall köra i den, obligatoriskt.

Cykling: Vi cyklar ut mot Granlo, vänster ned över lilla bron (Montörvägen), höger bort mot Bilprovningen, höger ut på timmervägen, därefter följa t-vägen bort till Birsta och den första rondellen vid Willys, vi rundar den och sedan samma väg tillbaka

Löpning: Vi springer på promenadstråket in mot city, vändning vid SCA-huset och sedan samma väg tillbaka

Längden på sträckorna är estimerade, dvs inte kontrollmätt sträcka! Det viktiga här inte tiden eller sträckan, här skall vi alla ges möjlighet till att prova samtliga moment som ingår i en triathlon. Återigen, tiden är inte det primära.

Utrustning: Tridräkt, våtdräkt, racebelt, hjälm, cykel, cykelskor, löpskor, badmössa, simglasögon, handduk osv

Varmt välkomna till en trevlig söndag fm tillsammans i sann ART-anda, alla är välkomna, alla kan vara med, gemenskap när den är som bäst.

Vi ses på söndag
    Henke

ProfilbildMikael Edlund
    Deltagare

Jag kommer. /Mikael

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.