Alnö Race Team – Triathlon Challenge 2011

Alnö Race Team Forum Triathlon Alnö Race Team – Triathlon Challenge 2011

Detta ämne innehåller 19 svar, har 15 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild Jonas Boström 4 år, 8 månader sedan.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Profilbild
    Thomas Johansson
    Deltagare

Alnö Race Team arrangerar en prova-på-tävling.

Utmana dig själv i en gren, eller prova på två, eller rent av en triathlon.

[img width=500px height=825px]http://ankarsvik.nu/j15/images/stories/artikel-bilder/medlemmar/thomas_j/triathlon/ART_TriathlonChallange_Affisch.jpg[/img]

Profilbild
    Tom Wieselblad
    Deltagare

Jättefin affisch, men när går det?

Profilbild
    Thomas Johansson
    Deltagare

Detaljer, detaljer…

Den 11 Juni 😎

Du är härmed utsedd som förste korrekturläsare…
    Ska fixa affischen igen.
    Kör en refresh på sidan om inte datumet syns…

Mer info finns, och kommer att finnas, i menyn till vänster ”Triathlon Challenge 2011”.

Sorry.

/Thomas

Profilbild
    Thomas Johansson
    Deltagare

Tri-eventet närmar sig allt mer.

En kontroll av stranden och vattnet gjordes i helgen.
    All is är borta… 😎

Jag känner att det mesta är på plats i planeringen.
    Vi är rätt välbemannade med funktionärer.
    Ytterligare några som vill hjälpa till vore bra.
    Det som skulle behövas är en båt till.
    Just nu har vi 1 och en halv båt…
    Den halva båten kanske försvinner pga bröllop innan simningen är klar.
    Att sitta i en båt i kostym kanske känns så där.
    Finns det någon med båt som kan ställa upp några timmar på lördag morgon?

Jag vet att tämligen många pratar om att göra en duathlon.

Jag skulle vilja förklara vår filosofi här:
    Vi, ART, vill att så många som möjligt kommer till en fantastisk må-bra-dag.
    Var och en skall delta efter förmåga och vilja.

Till exempel kan den som är cyklist cykla alla tre varv, totalt 36 km.
    Därefter springa mellan 1 och tre varv.
    Varje varv på löpningen är 3,3 km.
    Löparen kan göra tvärtom.
    Cykla ett varv på city-biken. Därefter springa.

Ungdomar kan göra ett till två varv av varje. Allt efter ålder och ork.

Alla som deltar, ovsett antalet varv får Medalj och oändligt med fika efteråt. 😎

Antalet varv är helt individuellt.
    Det vi vill göra är att skapa en plattform med möjlighet att prova på.
    Dessutom vill vi ju alla passar på att fika och umgås efteråt.
    Vi kommer att ha fika till försäljning för alla som kommer förbi som åskådare.

Våra cykelkläder, cykelflaskor, kaffemuggar med mera kommer att finnas för försäljning.

Välkommen!
    Alnö Race Team

Profilbild
    Thomas Johansson
    Deltagare

Vem blir Ironman frågade sig ST igår.

[url]http://st.nu/sport/1.3490329-vem-blir-alnos-iron-man-[/url]

Idag vet vi!!
    Henrik Montelin knep första platsen i vår första triathlon.

Staffetlaget Stefan Andersson, Marcus Matteby och Örjan Fröjd placerade sig också mycket bra. Örjan var något före Henke över mållinjen.
    Först på tredje varvet på löpningen segade sig Örjan om Henrik.

Lova passerade mållinjen som första tjej.

Sammanlagt 35 personer deltog.

[hr]

STORT TACK TILL ALLA som kom till en strålande finfin sommardag.

Mycket bra kämpad av alla.

/Thomas

Jättetack till er som lagt ner jobb och såg till att det blev möjligt. Blev ett fantastiskt pass, riktigt skön känsla efter målgång.
    Hoppas det blir fler tillfällen
    /Stefan S

Profilbild
    Marie Svedberg
    Deltagare

Stort tack för ett fantastiskt trevligt och proffsigt arrangemang! För mig som aldrig genomfört ett triathlon och var hemskt nervös blev det en mycket positiv upplevelse.

Tack!

/Marie

Profilbild
    Christer Rösth
    Deltagare

Instämmer med föregående talare! Ett STORT tack!!

Profilbild
    Tomas Edström
    Deltagare

Vilken härlig dag!
    Tack till alla funktionärer som bidrog till ett väldigt lyckat arrangemang.

//TomasE

Profilbild
    Håkan Nilsson
    Deltagare

Min första triathlon-tävling är genomförd. Och fan va kul det var! Ca 2.20 tog det runt hela banan. Det gav mig verkligen blodad tand att fortsätta träna inför framtida triahlon-arrangemang (läs: Kalmar 2012)! Det var ju så kul att möta både dem man hade framför sig och bakom sig på både cyklingen och löpninen, så man fick ju järnkoll på hur man låg till åt båda hållen! Stort tack till alla ni som var med i arrangörsstaben. Det var ett superarr där det inte fanns något att klaga på. Ni hade ju fixat bra vattentemp, solsken och ett strålande humör på alla deltagare och åskådare! 🙂 Jag känner mig verkligen sweina-nöjd !!!
    /Håkan

Tomas Karlsson
    Tomas Karlsson
    Forumledare

Kan bara instämma med övriga, ett superbra arrangemang! Nästa år blir det 100 deltagare 🙂

Det var Triathlon premiär även för mig och det var kul att känna att all ”Tri-träning” gett en del resultat och det flöt på rätt bra. Simningen gick väl sådär och det känns som att min sick-sack simning gjorde att sträckan blev onödigt lång. Ovant också att aldrig nå fram till nån kant … det kommer bli mycket simning under semestern. Sedan blev det mer hemmaplan och cykling/löpning tyckte jag kändes riktigt bra och härligt inspirerande att möta alla och kunna räkna placering i huvudet samt plocka en och annan position.
    Det blev till slut ca 2.09 efter 20 min simning, 60 cykling och 43 löpning. Mycket nöjd och ser redan fram mot resten av Triathlon säsongen, dock efter att vi rundat den där sjön i snabb takt nästa helg.

Vi ses!

// Tomas

Tomas Karlsson
    Tomas Karlsson
    Forumledare

Woow, vilken mediatäckning!! Kolla in dagens ST, förstasida och helsida på Sporten.

Profilbild
    Dick Fredin
    Deltagare

Det pratas triathlon idag på Alnö,var flera på Affären som frågade mig om Tävlingen och några på Kiosken när jag var där och en del var lite sura på att dom inte visste om det i förväg så dom kunde gå dit och titta.Roligt så det finns nog stort intresse för det på Ön.Grattis till lyckad Tävling

Profilbild
    Leif Nyberg
    Deltagare

Vilket fantastiskt arrangemang!! Kanonväder var beställt, fika, gainomax och trevlig stämning, lägg därtill alla timmar som måste ha lagts ner på att fixa rundningsbojar, båt, filtmattor, gräsröjning och att snickra cykelställ mm mm. Jag hoppas verkligen att detta är något som blir av nästa år också, jag skulle inte heller bli förvånad om det är hundra deltagare då. Vi behöver verkligen lite mer triathlon i norrland.

Stort tack till alla!!

Profilbild
    Johan Miller
    Deltagare

Instämmer med alla de andra, många tack till er som jobbat och fixat för att göra ART-Triathlon Challenge till ett väldigt roligt och trevligt arrangemang, för att vara första gången var det väldigt bra flyt på allting.
    Det var bra att det var en prova på tävling så fler vågar vara med, man fick ändå tävlingskänslan när man såg andra deltagare i stort sett hela tiden (förutom när man sprang bort till småbåtshamnen).

Det är skönt när man kan cykla till och från arrangemanget, det händer inte så ofta, ett stort plus att man kan ta med barnen och att även de tyckte att det var roligt trots den tryckande värmen (det var 29ºC när jag kom hem).

Storleken på publiciteten i ST var ju över förväntan, kalasbra för ART.

Hoppas verkligen på fler ART-Triathlon Challenge.

/Miller

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.