ART VR 2014

Alnö Race Team Forum Vätternrundan ART VR 2014

Detta ämne innehåller 18 svar, har 6 deltagare, och uppdaterades senast av  Christer Rösth 5 år, 3 månader sedan.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Peder Olsson
    Peder Olsson
    Forumledare

ART VR 2014 känns avlägset, men snart är vi där. Alla som är intresserade är välkomna till ett möte som vi tänkte ha när förutsättningarna klarnat lite inför 2014. Se mejl jag skickat de som tidigare varit engagerade. /Peder

[i]Hej!

Du får detta mejl för att du varit engagerad på något sätt i ARTs VR satsning under 2012 eller 2013, jag har säkert missat flera…

Den gamla säsongen är inte på något sätt över men en ny står redan för dörren. ART VR 2014? Vilka tankar finns, vad vill folk göra, hur fort vill folk köra, med vem, vilka?

Vilka tar ledarpinnen i år? Vårt koncept är nu provat och utvecklat under 2 år. ART forum, sub-grupper, VR dag, 2 grupper i Motala. Succe!

MEN. VR-organisationen gör om inför 2014, inga team/föreningar är helt säkra på ”sina” startgrupper, priserna differentieras och förmiddagspriset går upp rejält till 1750 kr. Marcus Matteby håller kontakten med VR-kansliet och återkommer så snart det står klart hur det blir.. Vi i ART behöver ha in nya personer att ”rodda” igenom detta inför 2014.

SÅ. När Marcus fått klart med förutsättningarna kallas ni på listan OCH, via forumet alla andra som kan tänkas vara intresserade av VR -14, till et möte om HUR vi gör inför ART VR 2014! Prata göärna med alla jag missat på mejllistan redan nu!

På återhörande![/i]

Marcus Matteby
    Deltagare

Nu har jag äntligen fått besked från VR-kansliet.

•Möte på måndag 2/9 kl 19:30 Sedes Café:
    Jag har övertalat ägaren för Sedes café på Alnö (fd Öde skola) att hålla extra öppet för oss på måndag mot att vi handlar duktigt med smörgåsar och fika 🙂 vi ses där direkt efter målgång på måndagsklungan.

•Förutsättningarna:
    Vi får behålla antalet platser men det är nya starttider för 2014. Trist att vi inte fick behålla sub9-grupp med MC. Men vid närmare eftertanke så finns även fördelar. För 2015 kommer troligtvis hela konceptet med Sub-grupper att förändras och jag har redan nu anmält vårt intresse att vara med.

Vi förfogar över två kompletta startgrupper:
    1. Starttid 04:56 – 50 platser
    2. Starttid 06:10 – 60 platser (näst sista grupp innan uppehållet, sista gruppen startar 06:12, uteslutande snabbgrupper som startar före och efter oss)

•Vem, hur och vad?
    Vem vill ta ledarpinnen, vilka tidsambitioner ska vi ha? Vad behöver vi förbättra från tidigare år? Det pratar vi om på måndag.

Fråga gärna cykelvänner du har i din omgivning om vilket upplägg de helst ser. Målet är att vi förvaltar startgrupperna så attraktivt som möjligt för så många som möjligt.

Välkommen till Sedes Cafe på måndag direkt
    efter MK.

Tomas Karlsson
    Tomas Karlsson
    Forumledare

Hoppas verkligen att många kommer på måndagens möte. Ska vi fortsätta driva detta krävs engagemang från många händer. Flera har åkt med, och hållit i, dessa klungor i flera år och för att vi ska kunna fortsätta denna mycket uppskattade aktivitet krävs kontinuitet och fler drivkrafter.

Väl mött på måndag!

Tomas Karlsson
    Tomas Karlsson
    Forumledare

Se nu till att ni som vill vara med och påverka VR2014 med ART kommer imorgon! Även om man inte cyklar MK är man välkommen till Sedes. ART är i grunden ett ekerverk och imorgon vill vi ha många ekrar …

Kan man inte komma men känner sig sugen på en roll som kapten eller har åsikter av värde kan man alltid slå en signal eller skriva ett mail.

tomas@tri-it.se
    070 – 522 65 83

Peder Olsson
    Peder Olsson
    Forumledare

ART VR-14 Upptaktsmöte. 35-40 pers mumsade goda mackor och annat gott på Sedes, ett kanonställe! EN god uppslutning som inger hopp om att även 2014 kommer att bli ett bra år för ARTs subgrupper.
    Sammanfattningen av mötet är:

Vi kör 5 olika fartgrupper på ART VR-14.

Starttid 04.56, 50 platser, sub10 och sub9.30
    Starttid 06.10, 60 platser, sub9, sub8.30 och sub8

Vi fortsätter med samma koncept som -12 och -13 med ART VR-dag osv.

Christer Röst ansvarar för administrationen av namn, subgrupper,anmälan, ev reservlista osv.

Anmälan görs på ART-forumet så snart anmälningsfunktionen aktiverats, vilket sker inom kort.

Alla gör en intresseanmälan på VR:s hemsida under ”Mina sidor” när man anmält sig på ART forumet

Slutlig anmälan och betalning sker på VR:s hemsida senare i höst.

Skoj! / Peder

Tomas Karlsson
    Tomas Karlsson
    Forumledare

Kul med så många på Sedes igår 🙂 Vi måste ju bara se till att få med det i Måndagsklungan på något sätt. Kanske inte varje gg, men då och då. Till nästa säsong verkar de även få rättigheter så då jäklar 😉

Marcus Matteby
    Deltagare

Vi har tekniska problem med anmälningsfunktionen på hemsidan.

Avvaktar därför med att aktivera anmälningsfunktionen tills vi hittat en lösning, alternativt en work around.

Marcus Matteby
    Deltagare

Anmälan till VR14 öppnar den 16:e september!

För att lösa det tekniska problemet planerar vi att göra en uppdatering av anmälningsmodulen. Om den går bra öppnar vi anmälan till VR14.

Jonas Rydlund
    Deltagare

Tjo! Om ingen annan tagit på sig att rollen att styra ihop en sub 9 grupp kan jag ställa upp. Behöver dock lite guidning med körscheman och deltagarlistor om hur det funkar.

Marcus Matteby
    Deltagare

Anmälningsfunktionen till VR14 är öppen.

Tyvärr funkar anmälningsrutinen sisådär. Uppgraderingen av anmälningsmodulen gav inte den effekt vi hoppades på.

Du kommer att få en blank sida när anmälan är klar.

OBS! Tryck [b]INTE[/b] på backknappen, då görs en dubbelregistrering.
    Kontrollera din anmälan under knappen ”Attendees” istället.

Marcus Matteby
    Deltagare

Härligt Rydlund att du räcker upp handen!

Du får självklart den hjälp och stöttning du behöver. Allt material (körscheman etc) finns på en google drive, Christer Rösth ansvar för dem.

Jonas Rydlund
    Deltagare

Fått det nu, kanon!

Peter Höglund
    Deltagare

Hejhopp. I Peders instruktion står det att jag skall göra en intresseanmälan på ”Mina sidor”. Väl inne där skall jag notera gruppens anmälningskod. Jag har sökt överallt på sidan men hittar ingen sådan.
    Är det någon som ser bättre än jag eller har koll ändå?

Peder Olsson
    Peder Olsson
    Forumledare

Peter och andra! Så här gör ni anmälan till förbokad grupp på VR:

För att kunna anmäla dig till våra lopp måste du vara registrerad på Mina Sidor. Registreringen av personer utan svenskt personnummer kan ta upp till 2 arbetsdagar innan de är bokförda på Mina sidor.

1. Logga in på Mina sidor, gå till ”Mina Anmälningar” och markera ”Gå med i Grupp”

2. Ange anmälningskod (som ni får från ART) för den gruppen du vill starta i. Ange antalet genomförda lopp och eventuellt företag/klubbnamn, ART såklart!

3. Kontrollera att gruppens starttid och namn är korrekt.

4. Välj Bekräfta. Anmälan genomförs och plats tilldelas. Mail med information skickas ut till den e-postadress du angivit vid registrering av Mina sidor.

5. Inom 5 dagar måste du ha betalt anmälningsavgiften

I samband med betalningen kan du även passa på att teckna någon av Folksams motions- och tävlingsförsäkringar.
    Startklar en avbeställnings och olycksfallsförsäkring som gäller i alla svenska motions- och tävlingsarrangeman under ett år för 140 SEK eller Startklar plus där du även är olycksfallsförsäkrad under träning inför arrangemangen för 250 SEK

Funkade för mig utan problem.

//Peder

Peter Höglund
    Deltagare

Det är sådana här gånger jag känner mig lite dum, närsynt och gammal. Kan du(Peder) inte bara skriva ner korrekt anmälningskod för sub 9.39/10 gänget. När du skriver ”ovan” hittar jag den inte helt enkelt.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.