ART VR sub 10

Alnö Race Team Forum Vätternrundan ART VR sub 10

Detta ämne innehåller 33 svar, har 13 deltagare, och uppdaterades senast av  Mikael Sedin 5 år, 6 månader sedan.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 34 totalt)
  • Författare

Magnus Ek
    Deltagare

Hej och gott nytt år!

Hur går det med kaptener för oss lite mer stillsamma som ska ta oss runt på ca 10 timmar?

Magnus

Peder Olsson
    Peder Olsson
    Forumledare

Frivilliga emotses som hjälper Peter Höglund i detta. Ni i sub10gruppen får själva formera er med hjälpkaptener! Du då MagnusEk? Ta diskussionen i er grupp, ni har varandras kontaktuppgifter alt här på forumet i denna tråd!

ART är ett ekernätverk där allt bygger på eget engagemang.

Peder

Peter Höglund
    Deltagare

Hej Magnus
    För närvarande är det jag och Peter Skoglund som är utsedda kaptener för sub 10 gänget. Som jag ser på det behövs det ytterligare två. Dels som backup för ev.frånfälle men framförallt som stöd under loppet. Det beror förstås vilket upplägg vi väljer att ha i klungan, en stor grupp eller två mindre gäng som turas om att köra. Oavsett kommer det att behövas ytterligare intresserade kaptener. Vi kommer säkert att råkas under vårens förberedelser eller i en levande dialog här på diskussionsforumets sub 10 tråd.

Peter Höglund

Magnus Ek
    Deltagare

Morn!

Jag är gärna delaktig men med den cykelbakgrund jag har med längsta sträcka hemifrån och runt Marmen (56km) är jag knappast någon som kan axla en kapents-roll i dagsläget.

Nu blir det en skidtur, kylan har ju släppt sitt grepp!

Vi hörs!

Magnus

Per Olof Sjödin
    Per Olof Sjödin
    Deltagare

Några som skall cykla lördagens (11/5) randopass 200km i Sub10-tempo (dvs 30km/h och inte 33-34 ;-))? Start 0800 vid Ortviken.

Magnus Ek
    Deltagare

Hade hoppats på det men det ser ut att spricka. Jag återkommer när jag vet säkert.

Magnus

Magnus Ek
    Deltagare

Tyvärr så spricker det för mig. 200km alltså.

Magnus

Peter Höglund
    Deltagare

Hejsan
    På söndag tänkte jag och några till i sub 10 gänget cykla dubbeln på Alnötrampen. Det är utmärkt att praktisera klungkörning under lite längre tid med rätt tempo, tecken, inta mat/dryck i klungan m.m. Vi har som mål att ligga strax över 30 km/h i snitt. Det blir en utmaning med tanke på de vägarbeten som pågår. Vi samlas 10 minuter före start så att vi ser hur många som kör. Det brukar ta lite tid om du skall efteranmäla dig så var i god tid. Annars är sista anmälningsdag idag måndag.
    Väl mött på söndag/Peter Höglund

Peter Risshall
    Deltagare

Det blir till att efteranmäla sig och haka på 🙂

Peter R

Magnus Ek
    Deltagare

Ingen 200kilometare på lördag då? Jag hade spetsat mig på det!

Peter Höglund
    Deltagare

Det är klart du ska köra Randoneur 200 km om du känner för det.

Magnus Ek
    Deltagare

Ser ut som om vi blir ett gäng på lördag. Ett bra tillfälle att testa hur rundan runt Vättern blir, tror jag?
    /Magnus

Kom ihåg att Randonneur200 rundan är betydligt mer kuperad än VR. Håller ni tänkt VR-speed här kommer Vättern att gå som en dans.
    /LOL

Magnus Ek
    Deltagare

Precis klarar man denna så kan VR bli en trevlig tur:)

/Magnus

Mats Nordin
    Deltagare

Till kaptenerna i SUB 10
    En lägesrapport från frustrerad och skadad Mallorcaresenär: Efter besök på ortopeden och en ny röntgen i Sundsvall så har jag en gipsad hand som gör det svårt att greppa styret. Gipset ska sitta hela månaden och därefter blir det handrehab(samma dag som gipset ryker)Jag sitter på trainer i trädgården och svettas så gått det går och får undrande blickar av grannarna. I samråd med kunnig personal så hoppas jag var i sån pass form att jag eventuellt kan ta mig ann VR men jag har sänkt min ambition från 9 till 10. Tyvärr så missar jag förberedelseloppen, Alnötrampen och Siljan(två dagar efter befrielsen av gipset)Jag håller kontakten med SUB 10 och hoppas på en läkning som går bra och som ger mig chansen till att genomföra VR.
    /Mats N

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 34 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.