ART VR sub 10

Alnö Race Team Forum Vätternrundan ART VR sub 10

Detta ämne innehåller 33 svar, har 13 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild Mikael Sedin 5 år, 9 månader sedan.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)
  • Författare
    Profilbild
    Peter Höglund
    Deltagare

Du är hjärtligt välkommen i gänget. Vi behöver breda ryggar som tar vind.
    PeterH

Peder Olsson
    Peder Olsson
    Forumledare

Beundrar din inställning Mats! Strongt kämpat! Klokt med sub 10.

Peder

Profilbild
    Peter Höglund
    Deltagare

Alnötrampen idag gick av stapeln i högsommarvärme. Vi var 25 ARTare som startade gemensamt. Sub10 gänget hade som mål att hålla 30-32 km/h i snitt. Vid Raholmen hade gruppen delats i ett gäng med högre fart och några föll ifrån pga punktering. Därefter hade klungan bra fart och ganska bra flyt. Det vi måste bli bättre på är kommunikationen, när man dricker, inte för långa förningar osv
    I mål hade vi snittat 32 km/h. Klart godkänt enligt mitt sätt att se på det.
    Tack för en fin tur på hyfsade Alnövägar.
    PeterH

Profilbild
    Camilla Eriksson
    Deltagare

Tack för en bra dag idag, underbart väder och värdefull cykling ut och hem från Åstön.

Profilbild
    Mikael Sedin
    Deltagare

Tack för en bra VR-dag!! Tänkte på en sak. Då vi kör Vättern och det är risk för regn och vi kör med regnjacka är det svårt att se tillhörigheten. Vore kanoon med en ART-Buff då, så det syns vilka man åker med. Det ger sig säkert själv i de andra grupperna men i 10:an är det nog mer risk för splittring. Sen är det ju snyggt med, men jag har ju haft fel förut 😉
    Hoj på er!!

Profilbild
    Ola Enebro
    Deltagare

Allt som gör att det blir lättare att känna igen varandra i klungan är förstås bra och jag håller med om att det kan vara lite problematiskt vid just regn. Ifjol, och jag antar att det är likadant i år (ska själv inte köra VR i år), hade vi namnlappar på hjälmarna. I mitt fall en bit vit eltejp med tuschad text. Det hjälper till mycket, men kan förstås kompletteras med en liten ART-symbol kanske? Eller att man skriver ”ART Namn” istället för bara ”Namn”. Det där med buff är förstås också en bra tanke, men det är ju så personligt vad man fördrar att använda för klädsel och en buff funkar nog helt enkelt inte för alla.

Hej! Ska vi i Sub10-gruppen träffas i Motala på fredag kväll och prata ihop oss eller träffas vi vid starten, vilken tid isf?
    /Elisabet

Jag fick svar på mina frågor i mailet:) Då ses vi på lördag morgon, det ska bli riktigt roligt!

Profilbild
    Magnus Ek
    Deltagare

God morgon!
    Eftersom detta var min första runda runt sjön så har jag tyvärr igen tidigare erfarenhet av detta psykiska test. Jag ser det så här efteråt mest som ett psykiskt test. I alla fall jag hamnade aldrig i någon situation då jag var tvungen att rent fysiskt pressa mig. Tyvärr så råkade vi ut för en lite olycka. Peter, en av kaptenerna slog emot ett hjul och ramlade in i ett räcke och fick bryta. Jag åkte bak och kikade på honom han var chockad men talade och stod upp och det vara bara växelföraren där bak som gick av så det viktigaste klarade sig 🙂 Tyvärr fick du bryta Peter. Hur mår du nu? I övrigt gick det i ett hyfsat jämt tempo. Man kan alltid förbättra hur man ska köra i den belgiska rotationen. Trots motvinden ner till Jönköping lyckades vi i grupp 1 (av 2) i princip hålla tiden dit ner. Tror vi missade med en minut? Otroligt bra jobbat alla! Det vara ju en satans vind som blåste! Kan tänka mig att man kan köra ganska fort dit mer med gynnsamma vindar! När vi vände norr över så försvann alla mina tankar på vinden och jag såg fram emot att passera 15 mil, ni vet, hälften av loppet. Jag har egentligen inga minnen från denna tid men jag kommer ihåg när jag tittade på klockan och vi kört 17,5 mil och bara hade 12.5 kvar. En otrolig känsla! Vi hade ju betydligt kortare kvar än vi redan hade rullat! Sedan blev det trångt och väldigt många omkörningar. Tidvis var det så stora klungor så det tog flera kilometer att köra om och då blir det svårt att hålla ihop hela gruppen. Jag tror att vi lyckade hyfsat med detta och alla som inte av någon anledning halkat efter gick i mål tillsammans i två led!

Tack alla för gott samarbete! Den goda viljan var enorm!

Nu är det Vansbro som hägrar!

/Magnus

Profilbild
    Håkan Linder
    Deltagare

Hej!

Stort tack till alla som var med och bidrog till denna trevliga Vätternrunda men ett speciellt tack till våra Kaptenen som gjorde ett mycket bra jobb. Planering var prefekt när vi rullade in på ett snyggt led i lugnt tempo strax innan utsatt tid 🙂 Hörde i eftersnacket att några kanske inte skulle klara av att hänga på ända in i målet om vi inte tagit extrastoppet på slutet så det måste ses som ett mycket lyckad drag för ART-andan 🙂 Smolket i bägaren var som sagt olyckan som resulterade att Peter fick bryta. Hoppas du mår bra efter omständigheterna Peter.

Hälsn.
    Håkan

Trött rygg men annars god form.

Såg inte att kedjan hoppat efter Peter vurpa och kom lite efter, sedan väldigt trångt vid ambulans olyckan. Egen målgång efter tappra 10:02 så när anmäler man sig till sub10 VR14.

Hälsn.
    Zeke

Såg inte att kedjan hoppat efter Peter vurpa och kom lite efter, sedan väldigt trångt vid ambulans olyckan. Egen målgång efter tappra 10:02 så när anmäler man sig till sub10 VR14.

Hälsn.
    Zeke

Hälsn.
    Zeke

Såg inte att kedjan hoppat efter Peter vurpa och kom lite efter, sedan väldigt trångt vid ambulans olyckan. Egen målgång efter tappra 10:02
    Så när anmäler man sig till sub10 VR14.

Hälsn.
    Zeke

Såg inte att kedjan hoppat efter Peter vurpa och kom lite efter, sedan väldigt trångt vid ambulans olyckan. Egen målgång efter tappra 10:02
    Så när anmäler man sig till sub10 VR14.

Hälsn.
    Zeke

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.