ART VR sub 10

Alnö Race Team Forum Vätternrundan ART VR sub 10

Detta ämne innehåller 33 svar, har 13 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild Mikael Sedin 5 år, 9 månader sedan.

Visar 4 inlägg - 31 till 34 (av 34 totalt)
  • Författare

Trött rygg men annars god form.

Såg inte att kedjan hoppat efter Peter vurpa och kom lite efter, sedan väldigt trångt vid ambulans olyckan. Egen målgång efter tappra 10:02
    Så när anmäler man sig till sub10 VR14.

Hälsn.
    Zeke

Profilbild
    Peter Höglund
    Deltagare

En liten RR från VR 13
    Vi var runt 35 st som mötte upp denna blåsiga morgon runt sjön. Flaggorna sträckte ut bra och det gick vitt på sjön. Det brukar innebära 8-10 m/s. Första gänget jobbade på bra ner mot Gränna där vi gjorde vårt första stopp, lite stökigt men jag räknade till 30 som rullade ur byn förbi den officiella depån. Då hade vi en kraschad mage, sub11 gänget och någon till som släppt. Vi låg nu c:a 15 minuter efter schemat vilket jag tycker var bra. Efter snabbstoppet i Fagerhult small det till i vägräcket när en av oss gick in i ett bakhjul och gick i backen. Lite skrubbsår och öm rygg men det var ett haveri på DI2 växelföraren som satte stopp för Peter vilket var riktigt tråkigt för honom. Vi övriga roterade oss vidare norrut i god fart. Det var många trötta ben och huvuden när vi närmade oss Aspa och vi var några som räknade på om vi skulle hinna med ett extra stopp i Hammarsundet. Vi bestämde oss på bron att stanna i 4 minuter, ett bra drag tror jag med facit i hand. Jag måste erkänna att en del fjärilar snurrade i magen när jag såg kaoset med stora klungor och mycket trafik på vägen men tack vare ett tiotal friska ben lyckades vi, drygt 20 st, i ordnade led cykla in i Motala på 9,47, tre minuter före plan. Fantastiskt bra jobbat av alla!
    Tack för en trevlig tur, den måste vi göra om någon gång.
    /PeterH

Profilbild
    Peter Höglund
    Deltagare

En liten RR från VR 13
    Vi var runt 35 st som mötte upp denna blåsiga morgon runt sjön. Flaggorna sträckte ut bra och det gick vitt på sjön. Det brukar innebära 8-10 m/s. Första gänget jobbade på bra ner mot Gränna där vi gjorde vårt första stopp, lite stökigt men jag räknade till 30 som rullade ur byn förbi den officiella depån. Då hade vi en kraschad mage, sub11 gänget och någon till som släppt. Vi låg nu c:a 15 minuter efter schemat vilket jag tycker var bra. Efter snabbstoppet i Fagerhult small det till i vägräcket när en av oss gick in i ett bakhjul och gick i backen. Lite skrubbsår och öm rygg men det var ett haveri på DI2 växelföraren som satte stopp för Peter vilket var riktigt tråkigt för honom. Vi övriga roterade oss vidare norrut i god fart. Det var många trötta ben och huvuden när vi närmade oss Aspa och vi var några som räknade på om vi skulle hinna med ett extra stopp i Hammarsundet. Vi bestämde oss på bron att stanna i 4 minuter, ett bra drag tror jag med facit i hand. Jag måste erkänna att en del fjärilar snurrade i magen när jag såg kaoset med stora klungor och mycket trafik på vägen men tack vare ett tiotal friska ben lyckades vi, drygt 20 st, i ordnade led cykla in i Motala på 9,47, tre minuter före plan. Fantastiskt bra jobbat av alla!
    Tack för en trevlig tur, den måste vi göra om någon gång.
    /PeterH

Profilbild
    Mikael Sedin
    Deltagare

Tycker som de flesta att det var en seg väg mot J-köping, brände nog mycket krut där. Hjälpte Peter.H och Peter.S med att vara grindvakt i andra gänget av sub 10. Jonas och Per.B var ju en klippa med och löste av och tog hand oss under hela resan. Både som pådrivare och hjälpande hand. Tyckte det var bra och positiv stämning mest under hela resan. Lite organisationsmiss vart det med Peter.S vurpa, då han skulle försöka hitta fräscha draglok till grindvakter. Många var trötta då och bråkdelen av en sekund så krokade han i en framförvarande och stöp i backen. Bakhjul och växeln bak fuckade upp efter kraschen och han fick bryta. Väl efter det kändes det som att farten skruvades upp och alla ville snabbt i mål. Det jag fiskade upp under resan var nog att det är otroligt viktigt att roller och funktioner uttalas innan loppet så att alla vet vad de ska göra och när. Det blir en orimlig belastning annars på de som tagit på sig att vara kaptener. Tycker till nästa år att det behövs utses ffa flera grindvakter som kan alternera. Men det låter kanske som att jag tycker det vart dåligt på något vis. Men så är det inte. Vill passa på att tacka alla som hjälpte till att göra denna dag till ett fint minne, ffa kaptenerna. Önskar även att vi snickrar ihop en Sub 9.30 till nästa år, tror det är flera spekulanter på den. Eller så får jag träna lite mera helt enkelt 😉

Visar 4 inlägg - 31 till 34 (av 34 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.