Det är en vecka kvar till Sil…

Alnö Race Team Forum Facebook-grupper Alnö Race Team Det är en vecka kvar till Sil…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Roger Hugosson
    Deltagare

Det är en vecka kvar till Siljan och det är väl rätt många ART:are som ska ner? Hur är det med grupper? Sitter och räknar lite och kollar på var det blir för sub på Siljan om vi tar hastigheten för VR. Tuffingarna kör väl sub 4? Blir det någon sub 4:30 och sub 5? Personligen skulle jag gärna köra med ett team som har som gemensam målsättning att tillsammans klara en tid. Lite VR-strategi mao.

Per Olof Sjödin
    Deltagare

Bra, 7.50 borde väl sikta på sub4. Åker gärna med ett gäng med den målsättningen. Att kriga om placeringar har jag inget intresse av.

Jonas Rydlund
    Deltagare

Räkna med mig också.

Tanken är väl att Siljan är generalrepetition inför vr2016

Tommi Blick
    Deltagare

7.50 har väll aldrig pratat om pb på Siljan eller!
    De kommer att gå fort men inte pb i fokus iaf åsikter om det…

Kent Eriksson
    Deltagare

ART har fått 1 av 5 snabbgrupper (30 st/grupp) med ambitioner runt 4 timmar som går ut före det stora startfältet med start 06,55. Det är 20 st ifrån VR gruppen 7,50 som är anmäld till Siljan. Perfekt tillfälle att köra i hop oss till turen runt sjön två veckor senare. Förutsätter att alla är med på detta eller? Ja det kommer att gå fort men det är halva sträckan som vi kör bara och mycket likt terräng som Vättern .

Jan Fridlund
    Deltagare

Sub4 ÄR en bra ambition för att träna ihop oss för det som kommer att krävas på VR. Klungkörning i hög hastighet! Och blir jag “kastad” i diket efter 2/3 så är det ett bra träningspass ändå.

Tomas Karlsson
    Keymaster

Mitt förslag är att vi kör. Blir man trött står man över, precis så är det ju också om två veckor. Håller med Janne, man kör så länge man håller.

Roger Hugosson
    Deltagare

Bra! Tydlighet uppskattar jag! Kanonmatsprincipen är ju faktiskt också en variant 😉

Magnus Jonsson
    Deltagare

Vi kör. Blir det för jobbigt i rotationen så får man väl försöka bita sig fast i säcken.

Per Olof Sjödin
    Deltagare

Tydligt?, vad gäller? 🙂 Om “kör” betyder innebär att de starkaste drar hårt och de svagaste hamnar i svansen efter en tredjedel så är det inte genrep inför VR för mig. Däremot kanske bra fysträning men är det så få som tycker det är viktigare med en sammanhållen vältrimmad klunga än att köra av de “svagaste” (det kommer alltid att finnas “kanonmat”)?
    Sub4 betyder väl 40kmh? Har man däremot ambitioner på pallplatser el.dyl så gäller naturligtvis inte det, de som vill panga får gärna göra det, men det är inte jag intresserad av. Är det så, står jag gärna över för att köra med en klunga som har mål att hålla ihop hyfsat runt Siljan.
    Jag läser två målsättningar i kommentarerna ovan, antingen att köra ihop oss inför VR alternativt gasa tills man kroknar och lägga sig i svansen eller diket…
    (Y)

Tommi Blick
    Deltagare

Tror nog många ä på tårna nu super bra det ska vi va 👊
    Vet bara att det är ett bra tillfälle att köra fort och ihop oss. Hoppas vi kan lägga upp planen före 0655 så alla ä mä 😃

Jan Åhlin
    Deltagare

Åka iväg till Mora för att “träna” på klungkörning har jag aldrig förstått, finns hur många dagar som helst att träna på det hemmavid. Klarar man inte sub4 i en bra grupp på Siljan så är jag ganska säker att man inte fixar sub7:50 på VR. Vill gärna veta vad planen är innan jag åker till Mora….

Ja är då inne på att köra så fort ja kan är liksom de som är utmaningen för mig iaf.

Tommi Blick
    Deltagare

Gillar attityden.
    Ska vi fortsätta snacka på 0750 tråden.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.