Ett bra gäng helt enkelt.<br …

Alnö Race Team Forum Facebook-grupper Alnö Race Team Ett bra gäng helt enkelt.<br …

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Johan Ording
    Deltagare

Ett bra gäng helt enkelt.

Per Olof Sjödin
    Deltagare

Kudos Johan, Du är definitivt nu blodröd och inget annat. Sub830-9 nästa!

Johan Ording
    Deltagare

Kort RR:

Johan Ording
    Deltagare

Här kommer något längre RR.

Johan Ording
    Deltagare

Fan, då man slår på sidbryt får jag bryt… Fortsätter på samma rad i samma ämne. Hade inte tänkt vara med men då dyklampan gav upp blev det inget av den planerade utfärden med dykklubben så då började tankarna kretsa kring NM. Fick bra pepp från Hans-Åke Oxelhöjd, Roger Persson och Per Olof Sjödin att våga hänga med och ta det för vad det är. Min första och kanske enda tävling och för mig blir utmaningen att stå ut att kanske vara sämst.. Samåkte med Roger Persson och på plats möttes vi av bra väder och andra Artcyklister. Idel positiva toner och glatt humör. WC bestyr på lokala lantahandeln följdes av insikten att jag är helt värdelös på hur man gör då man värmer upp. Till onsdagens tempo blev uppvärmningen en utarmning då jag hakade på Jan Åhlins tempo på väg dig och en kvart innan dagens start förstod jag på Martin Ondrasek att jag borde värma upp mer. Såg Peder Olsson sticka iväg på en uppvärmningsrunda och följde med i hans spår men vände efter ett tag. Tänkte att man vill ju inte upplevas som en stalker liksom… Nåväl, på startlinjen kunde jag bara konstatera att det var svart värre. Dels alla ART cyklister men det stannade inte vid det. Eritrea hade sänt halva ungdomslandslaget i cykling till NM så där stod jag, kände mig liten och spenslig, bland en del käcka Härnösands ungdomscyklister och tänkte hur sjutton blir detta. Första varvet var nog det tuffaste då de som kallar sig svarta (men inte egenltigen är det) bara försvann och vi som var kvar försökte hinna ikapp Per Olof Sjödin och några till. Väl ikapp Per Olof Sjödin följde några varv då Per Olof Sjödin varvade långa tufffa förningar med försök att haka av några av ungdomarna som faktiskt med fog kan kalla sig svarta. Tre tuffa varv med andra ord med återkommande ryck. Vid 2-3 tillfällen var jag på väg att inte hinna med tåget som då jag minst anade bara kom susandes bakom mig, oftast ledd at Per Olof Sjödin men Roger Persson och Marcus Öhman var även de lika tuffa. Då det var ett varv kvar sa jag till mig själv och de andra, satan i gatan, nu är jag nöjd men icke sa nicke, de hejade på och sa att nu hänger du fan i… På slutet drog ju Per Olof Sjödin ifrån som ni kanske läst i hans text och jag, Marcus Öhman, Roger Persson och en äkta svart åkare var kvar. Marcus Öhman tappade något och då jag var på god väg att göra honom sällskap kom Roger Persson på den briljanta iden att vi skulle göra något som han kallade stötkörning. Har inte ännu riktigt förstått vitsen med detta mer än att det är ett säkert kort att ta slut på. Säkert klokt men jag fattade inte riktigt galoppen men hur som helst så drog Roger Persson och den äkta svarta iväg och jag och Marcus Öhman tog kön in i mål. Så nöjd att jag orkade hänga med dessa starka åkare och stort tack till all pepp innan så jag vågade. Helt klart är att det är rycken som kostar på och att jag är betydligt svagare på platt och nerför än uppför. Skall nu detta bli en motivation att besöka gymmet lite mer i vinter?Kanske det, får se.

Roger Persson
    Deltagare

Får förklara min briljanta idé på MK.

Roger Persson
    Deltagare

Bra jobbat Johan och vi tävlade i högsta grad med allt och alla. Kunde glädjas med dig och var lika nöjd själv även om jag velat vara före P-O. Men han var bara för stark igår och all Kudos till honom. Nytt försök på torsdag.

Per Olof Sjödin
    Deltagare

Haha, kanon Johan!

Å jag var ju också med, men bara tre varv 😉 Utan att vara svart eller svart.

Johan Ording
    Deltagare

Caroline Ondrasek, du var sannerligen närvarande både under loppet men även innan med dina peppande kommentarer om att jag kan mer. Dåligt av mig att inte nämna dig. Sorry. Starkt kört o tack för både pepp innan o draghjälp de tre varven.

Bra jobbat allesammans! Skoj dag på cykel 😀

Disa Kastebo
    Deltagare

Kul att få läsa din RR Johan. Du är både stark och modig – bra jobbat!

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.