Funderar på en Garmin 310 xt

Alnö Race Team Forum Triathlon Funderar på en Garmin 310 xt

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    ProfilbildMikael Sedin
    Deltagare

Sett att detta är en populär modell. Finns för 2100kr nu på nätet. Såg även att den kom 2009, duger den fortf.? Finns ju nyare och bättre iofs. Verkar funka till det mesta. Hittar ingen skillnad på 310 xt hrm och 310 xt eller finns det bara en modell?
    Tacksam för hjälp.

ProfilbildMarie Svedberg
    Deltagare

Flera av triathleterna använder 310:an. Vet inte om de är nöjda, men har inte hört några klagomål i.a.f. Om du är ute efter en pulsklocka med GPS och möjlighet att analysera ditt pass i datorn så uppfyller 310:an det. Går dessutom att simma med. Verkar vara ett bra pris.

/Marie

ProfilbildMarie Svedberg
    Deltagare

Just ja, hrm eller inte är nog bara hur lång beteckning man valt att skriva ut. Tror inte att det går att köpa den utan pulsfunktion. Ska vara att pulsband inte ingår om det inte står hrm. Har svårt att tro det, men kanske bäst att kolla.

ProfilbildMikael Sedin
    Deltagare

Låter ju bra det! Kollar lite mer exakt då vad som ingår. Läste någonstans att det var dubbelt så lång batteritid på någon av modellerna.

Har en och den är väl OK.
    Haft problem med det mjuka pulsbandet som följer med, pulsvärdena ballar allt som oftast ur. Bättre funktion med hårt pulsband. Batteritiden är bra på över 20h.
    Höjdmätaren är värdelös då den går på GPS, (tror efterföljaren 910 har barometrisk =bra).
    /stefan

ProfilbildChrister Rösth
    Deltagare

Det stämmer som Marie skriver att står det HRM så följer pulsbandet med, annars inte.
    I mina ögon den mest prisvärda puls/gps-klocka som finns just nu. 910XT så klart snäppet bättre, iaf om du tänker använda den mycket till simning.
    Höjdmätaren funkar sisådär, det håller jag med om, ställer man in en förinställd startpunkt så få man oftare in en mer rätt höjdkurva, annars kan de första kilometrarna diffa en hel del.
    Har inget problem med det mjuka pulsbandet mer än att jag får skavsår, det får jag inte av det hårda. Men köper du utan pulsband så kan du köpa det hårda separat… Har du problem med fel pulsvärden så kan en orsak vara att man inte fuktat bandet innan.
    Bra batteritid, stor tydlig display, ser stor ut men väger knappt något.
    En riktigt prisvärd sak helt enkelt 🙂

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.