Hörde att det blev en krasch …

Alnö Race Team Forum Facebook-grupper Alnö Race Team Hörde att det blev en krasch …

Detta ämne innehåller 9 svar, har 10 deltagare, och uppdaterades senast av  Davide Costadone 1 år, 5 månader sedan.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare

Gustaf Lindqvist
    Deltagare

Hörde att det blev en krasch igår på torsdagsklungan i röda gruppen. Hoppas det inte blev allvarliga skador för de som var inblandad i kraschen!

anna ahlebrand
    Deltagare

Hoppas alla är ok!

Lars Antonsson
    Deltagare

Jag var den sista som gick i backen men känner mig helt okej idag, lite mör såklart men inget som inte ger med sig.

Adam Johansson
    Deltagare

Det har jag missat. Var och vad hände?

Jonas Rydlund
    Deltagare

Kan berätta lite mer då jag gick på hjul och tappade balansen. Ramlade in i framförvarande. Vi gick omkull hårt. Det gick väl ca 45-50 km/h. Det blev ett dragspel efter det. Slog i med huvudet och höften på vänster sida. Hjälmen sprack. Kraftig värk i höften. Men det var fler som gjorde illa sig. En fick åka ambulans då vi misstänkte benbrott i foten. En annan slog huvudet och justerade/bröt lillfingret. Jag lämnar det öppet för har inte alla fakta men det var som jag uppfattade läget då. Fördjävla tråkigt är vad det är och ber om ursäkt för all sveda & värk. Hoppas alla inblandade läker ihop så fort det bara går och tar jag med mig vikten av mer marginal i slutet på passen när orken börjar tryta.

Vi hade tur i oturen! Hade kunnat bli så mycket värre….

Tom Wieselblad
    Deltagare

Tråkigt att höra. Cyklades det på ett eller två led?

Sally Grip
    Sally Grip
    Deltagare

Lät inge vidare de där! 😕Hoppas alla inblandade repar sig bra! 🙂

Urban Hagström
    Deltagare

Jag låg sist i klungan. Hann inte göra så mycket mer än att försöka väja undan. Innebar att även jag gick i backen. Lillfingret gick ur led men det ordnade Maria Hansén å plats. Hon skjutsade även upp mig till sjukhuset, Tack! Jag fick en mindre sårskada vid ögat som nu ”växt” till ett blåöga. Har värk i nacken och bak i skuldran. Hjälmen räddade nog mig den här gången med då den sprack! Nu får jag anledning att köpa en ny 😊. Jag lägger inte skulden på någon utan det är tyvärr sådant man får räkna med i cykling. Det kunde ha blivit mycket värre.

Davide Costadone
    Deltagare

Skönt att få höra att det gick skapligt bra för alla inblandade. Ny hjälm och ……ny cykel på köpet Urban?😊

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.