Ingen race report från min Cy…

Alnö Race Team Forum Facebook-grupper Alnö Race Team Ingen race report från min Cy…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    Alnö Race TeamAlnö Race Team
    Keymaster

Skrivet av Therése Lundgren Fd Åström (ej medlem?)

Ingen race report från min Cykelvasa Öppet spår, utan en skaderapport. Cykelförbud minst 6 månader pga risken att ramla, men sen är det bara köra enligt kirurgen!

Jag kraschade på Cykelvasan i ca 40 km/h. Landade på ansiktet, slog över på rygg via nacken. Falu lasarett hittade inga frakturer (dock ett antal trasiga tänder), sydde ihop mig i ansiktet under en 2 timmar lång op. Efter 3 dagar av fruktansvärd ryggvärk hittar de en kotkompression, skickas till Umeå för op. I Umeå visar det sig att kotan är kluven. Kirurgen står chockad över faktumet att jag lever och kan gå. Kritisk op i 6 timmar, och när jag vaknar upp är det första jag gör att vicka på tårna och frågar om det syns. Alla svarar “jaaa”. Jag hade ont överallt, men det var utan tvekan en av mina lyckligaste stunder i livet!

Läkningsprocessen är smärtsam, jag har tagit mig igenom 1 av 3 dagar av fruktansvärd smärta. Imorgon flyttas jag hem till Sundsvalls sjukhus, och skrivs ut under veckan är tanken. Sen väntar en period av rehab.

Jag har ont men jag kommer bli smärtfri, jag kommer få vissa men (synliga och icke synliga), men är så oerhört tacksam att jag är här, kvar i mitt liv och kunna vara delaktig i det.

Tack alla som engagerat er, i ord och handling, det värmer oerhört. Utan er hjälp och stöttning hade vi knappt fixat detta. Känslorna svämmar över när jag tänker på er, hur lyckligt lottade vi är!

ProfilbildAnnette Malmgren
    Deltagare

Välkommen hem imorgon!! ❤️

ProfilbildMarcus Dahlberg
    Deltagare

Säger som Annette; Välkommen hem! 😊

Peder OlssonPeder Olsson
    Keymaster

Fy tusan vilken historia!

ProfilbildRoger Hugosson
    Deltagare

Usch vad otäckt! Fantastiskt ändå att det gick så bra.
    Hoppas att det fortsätter så!

ProfilbildOla Enebro
    Deltagare

Men usch, vilken resa! Skönt att du fortfarande finns bland oss. Vad föranledde kraschen? Jag upplevde min Cykelvasa som väldigt lugn och städad (grupp 17) och att varningsskyltarna för olycksdrabbad sträcka gav resultat i form av lite lugnare körning. Men marginalerna kan ju snabbt bli mindre än man tänkt sig – jag sköt en tappad vattenflaska rakt ut i skogen med framhjulet och kom väl undan med blotta förskräckelsen.
    Makes you think.
    Krya på dig!

ProfilbildMats Gustafsson
    Deltagare

Å herre gud! Visste inte… Jag var där då. Följde Lukas 45:a
    Hoppas du läker ihop bra…

ProfilbildLars Antonsson
    Deltagare

Usch, aldrig roligt att läsa om olyckor, stannade själv vid en hemsk olycka 2015 som jag vet gett men för livet, hoppas dina blir så lindriga som möjligt och att du tillslut känner att idrott ändå ger mer ön vad det “tar”

Krya på dig!

ProfilbildJohan Ording
    Deltagare

Krya

ProfilbildMikael Sedin
    Deltagare

Herregud!! Tur du är en hårding

All rehabkraft till dig nu! Otäck händelse som kunde ha slutat ännu värre helt klart. Önskar dig ett snabbt och stabilt tillfrisknande. Ha tålamod och uthållighet!

ProfilbildEmelie Lindeberg
    Deltagare

Usch och fy för kraschen, men vilken tur i oturen iaf att du faktiskt klarade dig “hyfsat” bra med tanke på.hur det hade kunnat gå. Hoppas kroppen återhämtar sig fort och att du vågar dig upp på cykeln igen när det är dags 😀

ProfilbildJan-Erik Wikman
    Deltagare

Jäklar vad kraschen tog hårt , blir otroligt rörd av det du skriver och är fantastiskt glad att allt gått bra , man lär sig att livet kan ändra Sig snabbt små marginaler , kämpa på nu så är du snart uppe på 🚴 igen Grön-blå gänget saknar dig 6 månader fixar du lätt 💪 är ju snart vinter ändå 😉 kör bra rehab nu så är du snart igång igen , stora rehab och styrkekramar 👍

Alnö Race TeamAlnö Race Team
    Keymaster

Skrivet av Nina Ölund (ej medlem?)

Meeen usch vad otäckt!! 😳😕 Krya på dig!! 💪🏼

ProfilbildPer Fläckman
    Deltagare

Skakande att läsa! Hoppas resten av läkeprocessen går lika bra! Tänker på en kompis som dök från en brygga rakt på en sten å fick frakturer på nackkotor första veckan i september 2002 men premiärade VR året därpå! Krya på dej så tar vi en fika på Pink Ladys till våren igen vid nåt lämpligt klungträningstillfälle!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.