Ironman Sweden

Alnö Race Team Forum Triathlon Ironman Sweden

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
  • Författare
    ProfilbildJonas Boström
    Moderator

Så var det dags:)
    Sommaren börjar närma sig sitt slut och många timmars träning i bassäng på hjul och efter långa vägar ska nu samlas i ett kraftprov.
    På lördag väntar en lång dag med toppar och dalar. Innan starten går så är det många fjärilar i magen och toalettbesöken kan bli flera. Kom ihåg att kön till bajamajorna växer snabbt (var på plats så tidigt som möjligt..)Känslan att stå på stranden och blicka ut mot Ölandsbron är svår att beskriva, när startskottet går så går också starten för en av de upplevelser som jag skattar som högst i min idrottskarriär. Måla gärna upp inne i huvudet målportalen och hur ni stolta “trippar” in och möter hejaropen från nära och kära och inte minst alla de underbara kalmarbor som går man ur huse denna dag.
    Ta sedan dagen i etapper med kortsiktiga mål, varje avklarad km är en seger och den största segern är ändå den tid som ni färdats fram till denna stund. Många glada skratt och svettiga timmar, både tillsammans med andra men även i ensamhet.
    Att se denna utveckling med över 15 startande (tror jag) i en Ironman inger respekt för lilla Sundsvall och vårt kära ART.
    Jag följer er med entusiasm och lite;) avundsjuka…

Njut av denna dag och ge oss gärna era förväntningar och inte minst RR efteråt. De betyder mycket för de som inte är på plats.

Stort lycka till önskar Jonas

ProfilbildSara Gradling
    Deltagare

Håller med Jonas! Det är en magisk känsla att stå på startlinjen. Dig deep, ge allt och ha en fantastisk dag. Målgången rekommenderas 🙂 något som alla borde få uppleva, obeskrivligt underbar. Lycka till imorgon alla starka!

ProfilbildBenicio Toro
    Deltagare

Tänkte bjuda på en fin bild från morgonens provsim men fick inte till det. Det var 21 grader i vattnet och vindstilla, helt underbar morgontur!

Hälsningar från Kalmar!

ProfilbildTom Wieselblad
    Deltagare

KÄMPA!!!!!!!!!!! Stort lycka till allihopa!

ProfilbildJohan Backlund
    Deltagare

Lycka till imorgon, ni är väl förbereda så njut av dagen/johan

Peder OlssonPeder Olsson
    Keymaster

Lycka till alla ART-Triatleter. Skoj med alla ART-dressar på startlinjen och över mållinjen! FORZA!

Peder

ProfilbildChrister Rösth
    Deltagare

Jag kommer försöka twittra från tävlingen om telia tillåter… “christerrosth” och använder förmodligen hashtag #kalmarIM eller/och #alnöraceteam

Stämningen i camp kolonivägen är god. morgondagens tävlande ligger i sina sängar och pillar på mobilerna, och alla har inställningen att gå ut och ha kul. (ok, inte tommie så klart, det skulle ni tro på… 😉

lycka till alla artare imorgon!

ProfilbildJohan Backlund
    Deltagare

Tommie upp ur vattnet på 55,15, snittar 36,7 på första 13 km cykel.

http://ironman.com/events/ironman/kalmar?show=tracker&race=kalmar&year=2012#axzz23sVSjpMm

ProfilbildJohan Backlund
    Deltagare

Tommie har nu avverkat cykelsträckan, 38 i rullsnitt, starkt jobbat

ProfilbildJohan Backlund
    Deltagare

Mikael Edlund förste art i mål på 9,23
    Tommie och Henke in på 9,54 och 9,56

ProfilbildTom Wieselblad
    Deltagare

Tomas Edströms 9:37 är inte direkt kattpiss det heller!

ProfilbildJonas Boström
    Moderator

Vilka prestationer! Har följt detta via mobil ( tack Christer) och via nätet hela dagen. Fortsatt några tappra kämpar på banan men det ser ut som ni kommer klara repen:) imponerande löputveckling Tommie! Nu är det bara att invänta rapporter om bana, väder, vind, känslor och om den glädje som många sannolikt nu känner.
    ART rules!!!! Bra kämpat , Ironmans!

ProfilbildJonas Boström
    Moderator

Fick sms om lite bilder som ölandssemestrande Alnöbor tog på morgonen. Några snabba cyklister har fastnat på bild:)
    http://www.rbfoto.se

ProfilbildBenicio Toro
    Deltagare

Ger mig på en första av förhoppningsvis många RR(det var svårt att hålla det kort Håkan 😉

[b]Simning:[/b]
    Morgonen på race day var helt fantastisk, laddat, vindstilla, moln med inslag av sol och 19 grader i vattnet. Enorm publikmassa och en speaker som höll stämningen på topp. Efter jag värmt upp ställde jag mig i 1.05 gruppen med målsättning att klara av simningen på 1.10.
    Nationalsången spelades, det var 5min kvar till start. Två minuter kvar nu och det blev knäpptyst. Nedräkningen startade, prick 07.00 gick startskottet som släppte lös kraften av ca 1500 triathleter – mäktigt!
    Det var kaotiskt, packat och grymt häftigt! Vid första bojen blev det en flaskhals, hundratals simmare skulle runda bojen, en stackare fick panik och tog tag i mig för att hålla sig uppe. Jag hamnade under vattnet en stund men kom till slut upp och kunde fortsätta simma. Kunde aldrig se vem det var men jag hoppas att det gick bra för han/hon.
    Det blev för min del aldrig lugnt i vattnet, samtliga varv var ganska packade och det var en stor skara som hade samma målsättning som mig. Kände mig dock stark hela vägen och kom upp ur vattnet precis på 1.10 – nytt PB med 12min!

[b]T1[/b]
    Lite nytt i år, påsar med ombytet som skulle hämtas på utpekat område, sedan in i omklädningstältet för att byta om. In med sim prylarna i samma påse och dumpa den innan vi fick springa fram och hämta cykeln. Våra tri-träningar har gett resultat, växlingen satt i ryggmärgen och gick helt felfri.

[b]Cykel:[/b]
    Då var det dags för sporten som gud glömde(hoppas inga cyklister tar illa upp).Ingen hemlighet att det här är det värsta jag vet och min målsättning var därefter, 6 timmar. Men man kan inte kalla sig för Ironman utan att klara av detta moment så det var bara att bita hårt och köra! Det började bra och starkt men det dröjde inte länge så svoshade Montelin och Micke E förbi, bägge gav mig ett morallyft med att ropa ”Bra Ben”! Cyklingen på Öland var faktiskt ganska häftig med otroligt fina landskap och jag kunde t.o.m njuta stundtals.
    Efter ca 3,5 timme började kampen, ont i ljumsken och tröttheten kröp sakta men säkert fram. Efter många onda blickar på klockan, efter många svordomar, med en hand på ljumsken och den andra på styret och mentalt jobbiga strider så kom jag in på 5.51 – nytt PB med 37 min!

[b]T2[/b]
    Återigen, påse, packa upp, byta om, packa ned och ut på löpningen. Belöningen efter våra tri-träningar är given, växlingen satt som en smäck!

[b]Löpning:[/b]
    Det här skulle vara mitt ess, äntligen av med cykel h-vete och ut på löpning! Jag och Tommie har nött banan på Balders till utmattningens gränser och mitt mål var att klara maran på 3.40. Jag öppnade bra och första 15km gick fint. Efter att blivit passerad måånga gånger på cykeln började jag nu istället passera en efter en, det kändes skönt! Sen kom en gammal skada i baksida lår, det smällde till som f*n.
    Jag nötte vidare och efter andra varvet så var smärtan rejäl och jag fick gå ganska mycket stundtals.
    Med två band runt armen är jag inne på sista varvet och har väldigt ont, tanken om att bryta kommer fler än en gång. Jag möter en kille i ART-linne som jag tror är på sitt andra varv, jag har nog aldrig sett han tidigare, försöker tänka tillbaka på träningarna men känner inte igen ansiktet, vi känner inte varandra men bär samma linne. Han ser att jag har ont och lider, han närmar sig, han sträcker ut handen och ger mig världens energi-boost med en tung och stadig low-five. TACK! Lyckas med det pressa sista 4,2km i 5.30 tempo!
    Med smärta i baksida lår, stundtals gång och ett stopp på baja-maja lyckas jag löpa maran på 3.57 – nytt PB med 37 min!

[b]Målgång:[/b]
    Att passera mål går inte att beskriva. Efter en lång dag och framför allt efter att vunnit kampen mot smärtan i låret så kom känslorna ikapp och det kom några tårar. Jag torkade bort dom snabbt när jag hörde Bella ropa, hon stod vid avspärrningen, som alltid med ett stort leende och enorm entusiasm och förevigade min stund med ett foto.
    Tack för all support längs loppets kanter och stort tack till Christer som stöttade från början till slut och hjälpte oss hela vägen!

I fjol blev jag en Järnman på 12.34
    I år är jag en Ironman på 11.05
    Vi ses på träning snart igen!

Over and out
    //B

ProfilbildSara Gradling
    Deltagare

Herregud, kommer jag att gråta för varje RR som läggs upp här?!? Ni är så grymma!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.