Kort berättelse från första…

Alnö Race Team Forum Facebook-grupper Alnö Race Team Kort berättelse från första…

Detta ämne innehåller 25 svar, har 23 deltagare, och uppdaterades senast av  Ida Sellstedt 1 år, 5 månader sedan.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare

Kort berättelse från första riktiga cykeltävlingen från min sida: Veteran SM i Gottne, 66 km/600 hm

Jag kan nog konstatera att det finns mycket att lära om cykling och att klubbens klungträningar på många sätt är roligare när alla hjälps åt att dra i tät och det är jämn fart. Jag startade loppet med 0 ambitioner då startlistan visar att det är dem som håller på med det här med cykling som deltar och inte bredden direkt, men tävlingsskallen brukar sällan lägga sig platt ändå när starten väl gått. Blev ett lopp med väldigt låg medelfart, ca 34 km/h, men med mycket ryck och slit. Mycket mer än jag är van vid. Jag hamnade långt bak när starten gick och många körde oerhört nära varandra. Det var inte många cm mellan styrena och däcket från en tjej fick jag på min vad. Efter kanske 5 km låg jag väldigt långt fram i fältet resterande del av loppet och benen tog en del stryk när jag ofta var med och tätade luckor. Det var främst 3 tjejer som drog igång rejäla ryck och då jag inte visste om de skulle kunna gå lös så chansade jag och gick med och jagade ikapp.

Efter ca halva loppet så insåg jag att trots åtskilliga ryck så kom storklungan ändå ikapp. Ett antal tjejer som släppt mötte vi också längs vägen efter vändplatsen. Jag höll mig fortfarande långt framme och låg längst fram några gånger, men jag lät andra jobba ikapp istället. Ca 15 km före mål så var vi 4 st som fått en liten lucka uppförs, men brist på samarbete och motvind hela hemvägen gjorde att klungan snart var ikapp igen. Jag var med på några ryck på vägen mot mål och lyckades få en bra position (tyckte jag iaf) inför spurten. När jag såg de andra började dra igång så gick jag ut där jag låg snett bakom första raden och började spurta själv. Jag kände mig bra pigg och hann verkligen få medaljkänsla. Då sög det till i insida lår och krampen kom från ingenstans just när det gällde som mest. Bara hem och träna och komma tillbaka bättre tränad helt enkelt!

Kom 4:a, 9 tiondelar från guldet och några snöpliga tiondelar från brons. Guldet gick helt rättvist till den tjej som allra oftast drog igång alla ryck och försökte få andra att samarbeta.

Stort lycka till alla grabbar som kör för ART senare idag, Mikael, Jan och Kristoffer 👏😀 Tack coach Martin för support!

Bra jobbat

Alnö Race Team
    Alnö Race Team
    Forumledare

Skrivet av David Stenholm (ej medlem?)

Grymt Carro!👍💪

Tina Stenholm
    Tina Stenholm
    Deltagare

Fasiken vad bra kört!! Super grattis!!!👍🏼👏🏼✌🏼💪🏼

Magnus Jonsson
    Deltagare

Bra trampat!!

Alnö Race Team
    Alnö Race Team
    Forumledare

Skrivet av Sofia Holger (ej medlem?)

Bra jobbat! Grattis!! 😀

Alnö Race Team
    Alnö Race Team
    Forumledare

Skrivet av Lars-Göran Nyhlén (ej medlem?)

Du är en kämpe. Grattis till bra resultat 🙂

Härligt Caroline! 👍💪🚴‍♀️

Tom Wieselblad
    Deltagare

Snyggt kört! Bra debut!

Alnö Race Team
    Alnö Race Team
    Forumledare

Skrivet av Therése Lundgren Fd Åström (ej medlem?)

Bra kört och kämpat – och kul att läsa race report!

Roger Hugosson
    Deltagare

Grattis och tack före en trevlig rr!

Marcus Matteby
    Deltagare

Grattis Caroline till ett bra lopp! Små marginaler som avgör ibland.

Urban Schön
    Deltagare

Snyggt kört 👍💪

Gustaf Lindqvist
    Deltagare

Kul att läsa, riktigt bra racerapport! Starkt jobbat! 🚴‍♀️💨💪🏻👍🏻

Kul lösning Caroline. Grymt bra prestation av dig och då är du ju ändå en färsking i sammanhanget 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.