Lång körning

Alnö Race Team Forum Skidåkning Lång körning

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    ProfilbildKent Eriksson
    Deltagare

Tja
    Har tänkt åka långt helgen 16-17/1.
    Är det någon(ra) som är intresserade att haka på??(Vore kul om det kunde bli några)
    Har inte bestämt vart jag skall åka men Södra med omnej är ju alltid bra. Töva ett annat bra förslag. Kanske rentav Ovansjö där Njurunda runt går senare i vinter. Eller har någon andra bra förslag på skidturer? Hoppas att det kalla vädret inte håller i sig tills dess bara. Återkommer under veckan om när och vart det blir.

/Kent

ProfilbildTomas Nordqvist
    Deltagare

Kommer definitivt köra en del långpass framöver, är ju snart dags för VL :).

Tänkte du/ni köra den 16/1, den 17/1 eller planerar du kör långpass båda dagarna och vilken tid är inplanerad?

Bra spår finns det på många håll nu, gillar Södra och Töva bäst, är lite för lång bilresa till Ovansjö men vill man köra riktigt mycket stakåkning funkar det spåret bra.

En runda jag gillar är att starta vid Sidsjön, ta ett varv runt sjön som uppvärmning och sedan åka upp mot Södra via LV5, är riktigt fin skidåkning den sträckningen. Väl uppe vid ängen på Södra kan man sedan lätt välja längd på passet genom att köra något varv på 10km spåret, 7,5 km spåret, något av 5km spåren eller de övriga slingorna för att sedan åka ned mot Sidjö igen och avsluta med stakning ett eller ett par varv runt Sidsjön.

Tyvärr varit för kallt hittills för denna runda i år men hoppas kunna köra kommande helger.

Mitt förslag på tid och plats är 09:30 på parkeringen vid Sidsjön 16/1.

/Tomas N

ProfilbildKent Eriksson
    Deltagare

Låter som ett mycket bra förslag Thomas.
    Vi samlas på sidsjön kl 09,30 den 16/1. (Första parkeringen till vänster innan ICA).
    Åker vi runt på Södra så kan man kliva av när man känner för det.
    Hoppas på ett strålande väder för lite skidåkning.

/Kent

ProfilbildMartin Melander
    Deltagare

Jag siktar på att haka på! 🙂

ProfilbildKent Eriksson
    Deltagare

Tack Tomas K och Tomas N för en trevlig tur i dag.
    Runt sidsjön ,Lv5 upp till Ängen, 2x5km (Gul o Orange)sedan ner Lv5 och avslut vid sidsjön. 2,30 i tid ca 33-35km.
    Tack Tomas N för tekniktipsen och Peppningen runt.

När en annan har full upp med att få in så mycke syre i lungorna , Då ligger Tomas och småpratar om lite av varje….. Precis som när han cyklar Ju större backar ju mer pratar han. Bara att konstatera, Han är i en Grym form.

/ Kent

ProfilbildMats Gustafsson
    Deltagare

Halloj

Det var ganska roligt sagt Kent, apropå Tomas N.
    Det lät som en bra tur. Jag själv snurrade runt på Alnös spår. Jag hade en lucka på em idag. Annars är det mycket med barnens aktiviteter.
    Martin blev du inte med idag?
    Nästa helg ska jag försöka vara med på Södra berget runt. Har inte bestämt vilken distans bara.

/Mats

ProfilbildMartin Melander
    Deltagare

Kul att ni blev tre st! Har varit lite rosslig i halsen i veckan så jag tog ett lättare pass mitt på dagen istället. Det kändes hyffsat bra i halsen, så det blir nog ett pass imorgon oxå 🙂 Tänkte oxå köra södra berget runt, såg att bankartan kommit ut nu. [url]http://www4.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=389071[/url]

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.