Medelpad Classic Ski

Alnö Race Team Forum Skidåkning Medelpad Classic Ski

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Tomas KarlssonTomas Karlsson
    Keymaster

Hej,

Efter det stora deltagandet i helgens SBR där jag bara hade koll på ungefär hälften 🙂 … Vilka ska åka Medelpad Classic nu på söndag?

Vi var några som pratade efter loppet igår och det finns planer på att vi koordinerar lite biltransporter för att bli mer flexibla (och få med mer vallaprylar …) än om vi tar bussen.
    Vi kan väl ta diskussion och planering här på forumet.

Häng med, det kommer bli en fin tur!

// Tomas

ProfilbildTommie Nilsson
    Deltagare

Hej

Ska sannolikt åka, missade detta lopp ifjol…

//Tommie

Jag är anmäld, hade tänkt åka 2 mil…

//Pernilla

ProfilbildTommie Nilsson
    Deltagare

Anmäld till 46:an nu… tur att minnet är kort 😉

//Tommie

ProfilbildTomas Edström
    Deltagare

Jag är anmäld till 46:an. Tänkte ta bil till Bergeforsen, förslagsvis så packar vi därifrån in oss i en bil (eller flera) för avfärd till starten. Då kan vi ta med vallaställ o dyl. Starten är kl 10.00 och då tror jag att det skulle vara ok att åka kl 8.00 från Bergeforsen. Efter mål åker vi upp och hämtar bilen vid starten.

//TomasE

ProfilbildMartin Melander
    Deltagare

Jag tänkte också åka 46:an och får skjuts till starten. Har en plats över i bilen om det är någon som är intresserad. Åker väl förbi bergeforsen vid halv 9-tiden.

/Martin

Keymaster

Om det är nån som ska testa valla imorgon får ni gärna lämna en rapport. Jag är tyvärr borta hela dagen och kvällen imorgon men har lagt på grundvax och VR40 nu ikväll. Borde funka tycker jag men annars får det bli justeringar på söndag morgon.

// Tomas

ProfilbildTomas Edström
    Deltagare

Förslagsvis ses vi imorgon vid 8-tiden i Bergeforsen. Har pratat med Janne Å idag och han räknar med åka imorgon och behöver då vara i Bredsjön en timme innan start för efteranmälan. Om jag förstår rätt så är vi då Tomas K, Tommie, Janne och jag som samåker från Bergeforsens skidstation. Tacksam om alla bekräftar på forumet så vi vet vilka vi blir.

Vallamässigt ser det nu ut och att bli lättare än förra helgen. Jag gör klart glid och grundvax och lägger sista fästet vid start. Mitt tips blir:
    Fäste: Toko grundvax invärmt + 6 lager VR 40 alt Vauhti morot
    Glid: Ski-Go HF Grön 50% + Ski-Go HF Orange 50%

//TomasE

Keymaster

Jag är med på samåkning. Ses vid 8.

// Tomas_K

ProfilbildTommie Nilsson
    Deltagare

Samma här…

ProfilbildJan Åhlin
    Deltagare

Dyker upp jag med

//Janne

Peder OlssonPeder Olsson
    Keymaster

Hur var det? Före, fäste, glid, valla, konkurenter, alles?

ProfilbildTomas Edström
    Deltagare

En underbart härlig skiddag i strålande sol och en temperatur mellan ca -10 och -1. Janne, Tomas, Tommie och jag samåkte till start. Testade skidorna vid start och var inte helt nöjd med glidet men väl iväg gick dom riktigt bra. Körde enligt mitt tips i tidigare inlägg med VR40 och Ski-Go grön+orange. Trixigt med nya starten men klarade mig iväg utan missöden. Startade lite lugnare än förra helgen och det kändes rätt bra i kroppen och höll vad jag tyckte ett relativt jämnt tempo genom loppet. Kom i mål på runt 2.30 vilket jag är väldigt nöjd med. Har inte sett någon resultatlista än så jag vet inte vad det blev för placering. Tycker att alla ARTare gjorde starka insatser idag och det är väldigt kul med alla klubbkompisar 🙂

//TomasE

Keymaster

Verkligen ett kanon bra lopp, speciellt med dagens väder. Håller också med TomasE att det blir verkligen roligare när man kör tillsammans kring försnack, förberedelser och inte minst eftersnack. Mycket trevlig dag.

Avseende loppet så kom jag iväg hyfsat och lyckades precis undvika den stora kraschen i första backen. Tog sedan rygg på Martin i ca 6-7 km men tvingades släppa efter första tunga stigningen. Körde nog sedan rätt jämnt och låg nog “rätt i fältet” då bara ett par stycken körde om och jag plockade två ett par. Tiden blev till slut ca 2.42 vilket jag är nöjd med. Nu kan man banan och kan nog trycka på lite mer nästa år. Sista 10 var härliga med ren fin stakåkning och bra glid. Generellt hyfsade skidor, bra fäste men hade önskat lite mer glid under första delen av loppet.

Sammanfattningsvis en strålande skiddag!

// Tomas

ProfilbildLeif Nyberg
    Deltagare

Håller med föregående! Vilken otroligt fin skiddag!!! Lyckades också med nöd och näppe undvika kraschen i början. Däremot så blev det ett besök i djupsnön lite senare i loppet då 2 st ramlade framför mej i en rejäl utförsbacke. Jag tyckte att jag hade rejält tryck i stakningen på slutet och det kan jag nog delvis tacka simningen för. Nu får man invänta officiella resultatet, jag ramlade in på ca 2:49. Jättekul att träffa alla ART:are i fiket efteråt.

/Leif

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.