Medelpad Classic Ski

Alnö Race Team Forum Skidåkning Medelpad Classic Ski

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Tomas Edström
    Deltagare

Bra kört av alla idag!
    Såg lite kyligt ut 🙂

Jag har lagt upp lite bilder i Picasa albumet.

//TomasE

Peder Olsson
    Keymaster

Vilken bild på Stoffe! Wassberg släng dig i väggen!

Haha snygga kort. Det gick jättebra toppen skidor valla karlssons förtjänst. Åkte på 2.33 så det är jag riktigt nöjd med.
    //stoffe

Peder Olsson
    Keymaster

Bra kört alla! Inte minst Martin och Pernilla! /Peder

Martin Melander
    Deltagare

Snygga bilder Tomas och kul med support längs banan! Stoffe- du har kvalat i dig till Ola Skinnarmos nästa polarresesa! 😎

Loppet:
    Nästan lite vasaloppskänsla med ett rejält stort startfält. Jag lade på några stress lager lila VR45 kvällen innan. Detta ångrade när jag sedan testade skidorna innan start i -16 grader- oj vilket krävt glid. Skidorna hade tendens till att hugga fast. Försökte täcka med lite VR30 men det var svårt att få fast vallan i kylan. När starten väl gick visade det sig att jag ändå hade ganska bra glid jämfört med andra, sedan var det mkt sköt att åka med rejät bra fäste hela vägen. Nöjd med loppet och skönt bra med krafter kvar på slutet.

Medelpad classic är verkligen ett fint lopp, rekomenderas starkt för er som inte testat banan. Mkt fint att glida fram över åkrarna i solskenet.

/Martin

Bra kört alla!
    Själv nöjde jag mig med halva sträckan. Prognosen var -7/-8 vid starten men när vi kom dit visade mätaren -17… Något kärv första mil men det får man ju ta som träning. Sista milen var superfin, hårda spår med solstänk och man kunde njuta av bra glid och stora stavtag! Kan verkligen rekommendera loppet för er som ännu inte provat. Bra spår och fin naturupplevelse!

/Teresia

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.