Natur- och friluftsplan | sundsvall.se

Alnö Race Team Forum Facebook-grupper Alnö Race Team Natur- och friluftsplan | sundsvall.se

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Alnö Race Team
    Keymaster

Skrivet av Lotta Johansson (ej medlem?)

Hej alla cyklister/löpare mfl!
    Jag tänkte slå ett slag för att vi tillsammans borde bevaka “vårat intresse”. Som tillbakaflyttad S-vallsbo slås jag ofta över vilka bra friluftsförutsättningar Sundsvall har i form av stadsnära natur, bra anläggningar för skidor (längd och utförs) mm. Tycker ibland att “kommunen” agerar som om man inte riktigt förstått/värderar detta. Personligen tycker jag att man borde bevara, utveckla och marknadsföra det bättre.

Nu har iallafall kommunen (miljö och fritid/kultur) arbetat fram en natur- och friluftsplan för kommunen som är ute på remiss, till 31/12. Ta tillfället i akt att tyck till nu när vi har chansen!!

Syftet med planen (som består av en strategidel och en faktadel) är bl.a. att:
    – Att formulera en strategi för att bevara och utveckla kommunens värden utifrån natur och friluftsliv.
    – Underlag för kommunens fyskiska planering tex. när man planerar för nya bostäder och vägar.
    -Att öka förståelsen och kunskapen om naturen och friluftslivet i kommunen bland tjänstemän, politiker, allmänhet och skola.

Gå in och ladda hem strategidelen. Ju fler vi är som tycker till desto större är chansen att vi får ha kvar det vi tycker är bra 🙂
    Att tänka på är att officiella svar från föreningar ofta väger tungt vid remisshantering än en enskild person.

Natur- och friluftsplan | sundsvall.se

Natur- och friluftsplan

Miljökontoret och kultur- och fritidsförvaltningen har tagit fram ett förslag till Natur- och friluftsplan, som nu är ute på remiss.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.