Ni rutinerade VR sub 10 cyklis…

Alnö Race Team Forum Facebook-grupper Alnö Race Team SUB 10 Ni rutinerade VR sub 10 cyklis…

Detta ämne innehåller 14 svar, har 6 deltagare, och uppdaterades senast av Profilbild Thomas Edström 4 år sedan.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Profilbild
    Thomas Edström
    Deltagare

Ni rutinerade VR sub 10 cyklister. Vad har ni med er på startlinjen, i vilken volym och hur (i ficka, på ramen mm…)?

Såklart individuellt vad man behöver men lite tips är inte fel!

Ni som är på Siljan, lycka till!

Alnö Race Team
    Alnö Race Team
    Forumledare

Tjena Thomas. Jag har aldrig kört VR innan men har två bra tips ändå. Plasthandskar att dra över sina vanliga vid kyla eller regn. Tips två är att öppna alla sina powebars innan start så man slipper fippla med det när man kör. Det närmar sig……

Alnö Race Team
    Alnö Race Team
    Forumledare

Hur många liter ”vatten”? Hur många ”powerbars”?

Jag anväder Enervits VR-paket och tar med mig ett par extra gels på fall att jag skulle tappa någon, vilket är lätt hänt. Jag tar också med nötter och fikon i ramväskan, för det tycker jag är gott. Jag tar också camel bak’en samt 2flaskor vätska (vatten, salt, citronsaft och ev lite dextrosol).

Profilbild
    Thomas Edström
    Deltagare

En eller två slangar?

Profilbild
    André Sjödin
    Deltagare

En slang tar jag med mig.

Alnö Race Team
    Alnö Race Team
    Forumledare

Tror jag kör på detta. Blir nog lite tejpande på ramen…..

Profilbild
    Thomas Edström
    Deltagare

Jag hade tänkt tejpa på Andrés ram men han tyckte inte det var någon bra idé 😮

Profilbild
    André Sjödin
    Deltagare

Mm, inte en av Thomas mest lysande idéer 🙂

Profilbild
    Mikael Sedin
    Deltagare

Gelen är kanon att tejpa på ramen, då öppnar du dem automatiskt när du drar bort dem😎 ramväska till fast föda. Jag kör nog camelback fast det inte är ok med style-åkarna i svart

Profilbild
    Christian Elf
    Deltagare

Förra gången gick jag torr på energi. …inte kul när det är ca 10 mil kvar.
    Jag kommer att ta med så mycket jag får plats i både fickor och på cykeln. Kan vara risk för att man ser ut som en julgran med (h)jul. Men då får det göra det …. 🙂

Christian, hur mycket( eller lite) hade du med ifjol då det inte räckte hela vägen?

Profilbild
    Mikael Sedin
    Deltagare

Har nog 10 gel minst och lite annat

Profilbild
    Christian Elf
    Deltagare

Jag var med 2012 ….. jag kommer inte ihåg riktigt…….
    En bidragande energitjuv var ialla fall kylan. (Den kommer jag ihåg ☺ ) Så det kanske inte är riktigt jämförbart men jag lärde mig då att jag hellre tar med mig några gels/bars för mycket än att få ett helvete på slutet.

Profilbild
    Thomas Edström
    Deltagare

Träffas vi någonstans innan start imorgon?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.