Nu kör vi igen! Teknikträning med Team Antlin OBSOBS FRAMFLYTTAT!

Alnö Race Team Forum Skidåkning Nu kör vi igen! Teknikträning med Team Antlin OBSOBS FRAMFLYTTAT!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Författare
    ProfilbildAnton Karlsson
    Deltagare

[b]OBS OBS OBS! VI HAR EFTER ÖVERLÄGGNING OCH STUDERANDE AV SKIDSPÅREN PÅ SÖDRA BERGET BESLUTAT OSS ATT SKJUTA UPP TEKNIKTRÄNINGEN TILL HELGEN PGA SNÖBRIST, TRIST! Men självklart flyttar vi fram det här till ett nytt datum då det passar! Återkommer med mer info angående detta, alla anmälningar “annuleras” och vi börjar om anmälningarna på noll när nytta datum bestäms!

Det känns betydligt roligare och bättre för eran egen skull att köra teknik på bra förhållanden och som spåret ser ut just nu är det svårt att bedriva bra effektiv teknikträning i varierande terräng.

VIKTIGT, VALLAKURSERNAS DATUM KVARTSTÅR! MVH ANTON[/b]

[b]Vi erbjuder även i år en speciell dag för teknikträning till 50% reducerat pris!
    250 kronor inkl moms![/b]

[b]Preliminärt datum 17/12 kl 10.00 Alnö Skidstadion (ev. Södra Berget)[/b]
    Vi börjar med att gå igenom grunderna i teknik innan vi sedan filmar och jobbar individuellt med var och en för störst möjlig utveckling! Efteråt tar vi fika och kollar på teknikfilm i klubbstugan!

Tanken är en klassisk och en skate grupp. Blir vi många i varje grupp är planen att skilja på tiderna så skate-åkarna kör senare på dagen.

[b]Vallakurs GRUND 10/1 18.00 Alviksvägen 18 (Tomas Karlssons gula lya)[/b]
    Här går vi igenom vallningens grunder, både var gäller fäste och glid. Mycket matnyttig information som kan göra många minuter på ett Vasalopp!
    Ta med dina skidor och stavar så kan vi bedöma och mäta upp dom professionellt.

[b]Vallakurs RACE 17/1 18.00 Alviksvägen 18 (Tomas Karlssons gula lya)[/b]
    Vallning för den mer kunnige som vill ta sin kunskap till en högre nivå. Vi pratar högflour, pulvervallning, strukturer och går alltså en extra bit in i djungeln.
    Ta med dina skidor och stavar så kan vi bedöma och mäta upp dom professionellt.

Vallakurserna är gratis men för att täcka fika och kaffe så ta gärna med en tjuga!

Anmälan till teknik och vallakurser här i tråden eller på karlsson.anton@live.se

TVEKA INTE ATT FRÅGA OM NI UNDRAR ÖVER NÅGOT, vi är mer än mänsklig och säkerligen glömt något!:)

Mvh Anton Karlsson och Elin Mohlin
    http://www.teamantlin.se
    070-5607353

Tomas KarlssonTomas Karlsson
    Keymaster

Jag räknar med att komma på teknikträningen och på vallakurs RACE.

// Tomas

Peder OlssonPeder Olsson
    Keymaster

Vallkurs 17/12, ja tack!

Peder

Perfekt som avspark.
    Hoppas kunna vara med på teknikträning (skate) och något av vallapassen.
    Kan dock inte om skate-passet blir senare på dagen.
    (Klockren kurs för mig ifjol)

//Stefan S

ProfilbildAnton Karlsson
    Deltagare

Peder! Ingen vallakurs planerad 17/12, eller menar du 17/1 ? 🙂 Eller var de en vädjan om vallakurs 17/12?

Övrig information: Elin ska tävla i Scandinavian Cup i Voukatti,FIN och kan tyvärr inte närvara. Men ja klarar mig gott själv! Tränade bland annat 55 ungar själv ett pass i somras! Särskilt nu när vi verkar bli så få personer!

ProfilbildAnette Hagman
    Deltagare

Anmäler mig till teknikträning (Skate) och vallakurs grund.

//Anette

ProfilbildJohan Miller
    Deltagare

Jag kommer på teknikträningen för att utveckla skateåkningen.

Dom kör för fullt uppe på Ängen http://www.webbkameror.se/skidkameror/sundsvall/sundsvall_2_640.php så där finns troligtvis träningsmöjligheter innan nästa helg, kan vara skönt att hinna köra ett premiärpass före teknikträningen så man inte är allt för ringrostig på skidorna, sist jag åkte skidor var 5/4.

/Johan

ProfilbildIda Kling
    Deltagare

Jag vill vara med på teknikträningen den 17/12. I första hand klassiskt, men blir det för få så kan jag annars vara med på skate.

/Ida

Martin StollMartin Stoll
    Deltagare

[quote=-Ida K-]Jag vill vara med på teknikträningen den 17/12. I första hand klassiskt, men blir det för få så kan jag annars vara med på skate. [/quote]
    Samma här! I första hand klassiskt. Är lika dålig på båda. 🙂
    Även grundkurs i vallning vore fint.

Mvh
    Stoll

Ulf SvanbergUlf Svanberg
    Deltagare

Jag är intresserad av vallakurserna, ja bägge två faktiskt. Återupptog skidåkningen för några år sen och kan nog ha nytta av såväl en basic uppfräschning,som lite spetsteknik:)

Peder OlssonPeder Olsson
    Keymaster

Ooops. Fattade fel, kommer 17:e januari ist då!

/Peder

Jag vill gärna vara med den 17,både klassikt o skate om jag hinner. Även vallakurs senare!

Jag deltar gärna på skate den 17:e!
    /Jörgen

ProfilbildAnton Karlsson
    Deltagare

[b]OBS OBS OBS! VI HAR EFTER ÖVERLÄGGNING OCH STUDERANDE AV SKIDSPÅREN PÅ SÖDRA BERGET BESLUTAT OSS ATT SKJUTA UPP TEKNIKTRÄNINGEN TILL HELGEN PGA SNÖBRIST, TRIST! Men självklart flyttar vi fram det här till ett nytt datum då det passar! Återkommer med mer info angående detta, alla anmälningar “annuleras” och vi börjar om anmälningarna på noll när nytta datum bestäms!

Det känns betydligt roligare och bättre för eran egen skull att köra teknik på bra förhållanden och som spåret ser ut just nu är det svårt att bedriva bra effektiv teknikträning i varierande terräng.

VIKTIGT, VALLAKURSERNAS DATUM KVARTSTÅR! MVH ANTON[/b]

Jag är gärna med på vallakurserna både grund och race/ Stoffe

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.