Race Report Alnötrampen tripp…

Alnö Race Team Forum Facebook-grupper Alnö Race Team Race Report Alnötrampen tripp…

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Tomas Edström
    Deltagare

Race Report Alnötrampen trippeln
    Start med masterbil från Vii som släppte redan efter några hundra meter. Rätt stor klunga men det var rätt tydligt vilka som ville vara med och driva upp farten, flest från ART, ett par från Team Norrbotten och en Gimonäsare. Samlad körning i jämn fart fram till Grönviksbacken. Första delen av backen i måttligt tempo men i sista tredjedelen gjorde Janne Å en rejäl fartökning som drog isär klungan, själv fick jag slita ont för att hålla kontakten på krönet. Väl uppe tror jag att vi var 6st, Tomas K, Janne Å, Stoffe, Martin M och jag från ART och en kille från Gimonäs. En kille från Team Norrbotten anslöt strax därefter. Hörde Tomas K ropa typ “Vi har lucka, nu kör vi” och det gasades på.
    På första grusavsnittet tappade Tomas K tyvärr sin Garmin och var tvungen att stanna (trist då han säkert hade stora planer för dagen) . På andra grusavsnittet låg jag långt fram och trodde ett tag att klungan var återsamlad då upplevelsen var att det var många bakom men i själva verket var nog alla väldigt utspridda över hela vägen för leta bästa spår. Väl ute på asfalten kunde jag konstatera att vi var 6st.
    Vi rullade vidare i jämn fart. Vid Hörningsholm ville killen från Team Norrbotten stå över sin plats när jag backade bakåt efter min förning genom att lämna en liten lucka. En liten “fuling” som jag genomskådade och la mig helt enkelt bakom och talade om jag har tre lagkompisar där framme så du får nog ta den om du vill vara med och leka. Han försökte spela kall och luckan växte men jag var kallare 😉 och han fick vackert påbörja jakten för att täppa luckan, det tog ett tag innan vi anslöt någonstans vid Eriksdal. Första varvet på 1.01 och dryga 40 km/h tyder på bra fart, på andra varvet mattades farten av något, Janne Å och Stoffe tyckte jag var de som drev på mest fartmässigt.
    På tredje varvet började Gimonäs-killen vara lite mer aktiv och försökte trycka på lite mer i sina förningar men alla var samlade fram till Kyrkbacken då han stötte och fick en lucka, men alla som kört MK vet vad en lucka på toppen av Kyrkbacken är värd, dvs ingenting och innan bron var vi ikapp 🙂 Uppför Färjevägen var det attack direkt från kurvan och jag vek ner mig rätt snabbt. Team Norrbotten hade nog mörkat sina krafter och var nu helt plötsligt väldigt pigg, Stoffe och Janne utmanade och Gimonäskillen var rätt mör efter sin attack i Kyrkbacken. Tror att ordningen blev Team Norrbotten, Stoffe, Janne, Martin M, Gimonäs och själv stannade jag som bojsten vid färjeläget.

//TomasE

Peder Olsson
    Keymaster

Härlig läsning

Mats Gustafsson
    Deltagare

Bra Tomas 🙂 Alltid roligt att läsa RR. Saknar även det på hemsidan. För måååånga år sen skrevs det även lite kommentarer om tex MK 🙂 Nästan rätt placering. Gimonäsaren var strax före Martin (har kollat bilder) Sen tror jag Håkan N var 7:a efter att ha vunnit sputen i nästa klunga.

Adam Johansson
    Deltagare

Kul läsning. Vet du vad det blev för sluthastigheter?

Tomas Edström
    Deltagare

Sluthastigheten var rätt låg.. 😉 medelhastigheten strax under 39 🙂

Adam Johansson
    Deltagare

Grymt jobbat med strax under 39. 3 gånger grusfältet vid kolonilotterna drar ju ner farten.

Bra skrivet kunde nästan tro man var med själv.

Kenth Bergqvist
    Deltagare

Kul att läsa, tack för den Tomas! 👍

Thommy Larsson
    Deltagare

Ja kul läsning .. Har ALLTID undrat varför det aldrig är resultatlistor på alla Cykeltävlingar här i distriktet? Det är ju alltid kul att läsa och se hur långt efter man är :-()

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.