Race week – Ironman Kalmar 2013

Alnö Race Team Forum Triathlon Race week – Ironman Kalmar 2013

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Martin StollMartin Stoll
    Deltagare

Efter en inspirerande Tour Of Jämtland-vecka så är det nu dags för triathleterna att kliva in i hetluften, på lördag är det dags för årets upplaga av Ironman i Kalmar.
    All träning är gjord och nu kan vi luta oss tillbaka och vila kroppen & ladda knoppen!

Klubben har i år 12 atleter som ska vara med och prova sina gränser.
    Försöker mig på en liten presentation av deltagarna, det är mina personliga uppfattningar, så det är inte helt omöjligt att jag kan vara ute och cykla med viss fakta!

[b]Mikael “Iron-Mike” Edlund[/b]
    Antal lopp: 1
    PB: 9:23.46
    Entitetet “Iron” får man om man som klubbmästare föregående år. Micke var snabbast både i Kalmar och Vansbro i fjol, även snabbast i Vansbro i år. Han sänkte sin tid i Vansbro med nästan 9 minuter, ändå går det rykten om att han inte tog ut sig helt på cykeln.. (körde efter wattmätaren). Grym löpare, men även en riktigt stark cyklist.
    Tror han klarar sitt mål och att han återigen blir snabbast i klubben.

[b]Henrik “Makrillen” Montelin[/b]
    Antal lopp: 2
    PB: 9:46.58
    Henke hade en del otur ifjol, både i Vansbro och Kalmar (illamående, punka, skamvrån), men i år har det gått bättre och Makrillen verkar vara i god form. Han var bara minuten efter Micke i Vansbro.
    Jag tror att han kommer att sätta ett präktigt PB i år med en tid runt 9:20?

[b]Tommie “Foten” Nilsson[/b]
    PB: 9:54.36
    Tommie är vår snabbaste simmare och han har även varit snabbast på cykeln i klubben de två senaste åren och jag tror att han kommer att vara det även i år. Hans akilleshäl har varit den avslutande löpningen, främst pga fotproblem. Jag hoppas att han får till alla tre moment i år, då kommer han att bli vass! Han har visat att han även är en stark löpare med tex 1:29:28 på halvmaran (ICA-loppet).

[b]Tomas “Gubben i lådan” Edström[/b]
    PB: 9:37.21
    Kallar honom Gubben i lådan för att han överraskade i alla fall mig i fjol genom att göra ett riktigt bra lopp, men efter att ha tränat och tävlat med honom ett par år nu så är namnet inte passande, han är snarare säkerheten själv och gör alltid bra race!
    Tror att han har gått framåt ytterligare och siktar på sub 9:30?

[b]Christer “Va roligt vi ska ha” Rösth[/b]
    PB: 12:13.50
    Alltid lika glada Christer hade otur i fjol och bröt nyckelbenet en tid innan loppet och kunde inte delta. Vet att han har gått framåt en hel del och kommer nog att sänka sitt PB rejält.
    Vad roligt vi ska ha på lördag! 🙂

[b]Pether “Revbenet” Taflin [/b]
    PB: 12:15.13
    Sist jag pratade med Pether så hade han ont i revbenen (brutet?) och kunde inte träna.
    Hoppas att han kommer till start. Vet inte riktigt hur mkt framåt han har gått i år men med rutinen från föregående år och konkurrens från brorsan så är jag övertygad om att det blir ett PB.

[b]Anders “lillebror” Taflin [/b]
    Debutant
    Kul med nykomlingar. Anders är Peters bror. Är han kapabel att spöa storebror och därigenom störa hierarkin vid matbordet på julafton?
    Önskar dig lycka till med debuten!

[b]Patrik Norlander[/b]
    Debutant
    B3IT/Alnö Race Team. Jag har ingen koll alls på Patrik, men önskar dig lycka till!

[b]Sara Gradling[/b]
    PB: 13:12.14
    Har inte så stor koll på Sara hur hon ligger till i träningen, dubbel järnlady sedan tidigare! Får vi se ett PB? Hon persade iaf i Vansbro!

[b]Marie “Nyckelbenet” Svedberg[/b]
    Debutant
    Hade oturen att bryta nyckelbenet under Vänern runt. Trots att hon inte har varit igång länge alls med att träna löpning och simning efter den skadan så verkar hon ska köra! Respekt!
    Lycka till i debuten!

Outsider: [b]Thommy “Dieselmotorn” Larsson[/b]
    Debutant
    Thommy är också från Sundsvall men tävlar för B3IT. Vad kan dieselmotorn Larsson göra för tid? Thommy har bland annat sprungit 14 Stockholm marathon och vunnit Höga Kusten Marathon 10 år i rad.. Hur snabbt kan han springa maran efter cykling och simning?

Jag själv då?
    Har ett lopp i bagaget från fjol då jag tog mig runt på 10:55. Har kunnat träna på bra hela sommaren och har en dröm om att kunna slå mig in i sub10-klubben. Det blir svårt men jag ska ge det en chans!

Sist men inte minst, till oss alla som ska delta, det kommer med största sannolikhet att göra ont till och från under loppet. Vi har alla förberett oss länge inför detta, så det gäller att ta vara på stunden när den kommer och försöka njuta istället för att längta in i mål.

Vad gör vi? Nu kör vi! 🙂

Peder OlssonPeder Olsson
    Keymaster

Kul lagpresentation Stoll! All lycka i Kalmar! /Peder

ProfilbildPer Fohlin
    Deltagare

Underbart! Enjoy your race!

Kul läsning om alla. Jag håller tummarna o följer er på lördag, lycka till och njut av dagen!

ProfilbildJonas Boström
    Moderator

Bra Stoll!
    Önskar alla Triathleter en underbar helg i Kalmar. Det finns bra förutsättningar till goda resultat oavsett om de är av placering eller genomförandekaraktär. Att under de sista åren fått se denna utveckling av triathlon i regionen är fantakstiskt med tanke på de tankar Klas, Taflin och undertecknad diskuterade i en bastu under avslappnade förhållanden för 3 år sedan (h-te, vad tiden går..)
    Stort cred till Henke, Per och alla andra som inspirerar och ordnar sammankomster där träningen förvisso är i centrum men där inte minst den sociala samvaron får många att fortsätta utvecklas. Detta fenomen är kanske det som gör vår förening så speciell:)

Måla nu upp mållinjen i Kalmar i huvudet, ta en etapp i taget, var stolt över dig själv, njut av dagen och den träning som du utfört fram till detta tillfälle.

och inte minst.. gör som ToJ grabbarna, ge oss här hemma några feta RR!:)

//Jonas

Tomas KarlssonTomas Karlsson
    Keymaster

Kul Martin!! Nu har vi koll på läget. River av CV på lördag och bänkar mig sedan framför datorn 🙂

// Tomas

Grymt skoj läsning och bra skrivet, en sådan här presentation gör de hela klart mer intressant inför lördagen då man får mer å gå på 🙂
    Kör hårt!

ProfilbildHåkan Nilsson
    Deltagare

Underbar läsning Stoll! Instämmer i det mesta! Önskar dig och övriga ARTare all lycka till på er väg mot målet. Och glöm inte att titta upp och njuta av stunden, när ni nu skall få skörda frukten av alla nedlagda träningstimmar under det gångna året!!! Jag följer er väg mot mål! Kör hårt!

ProfilbildJonas Boström
    Moderator

Ser initialt tätt ut i ART klassen , simning runt 1:10-1:20 på Montelin, Edström, Stoll, Micke E, Christer R. Kämpa på! Snabbast vad jag kan se är dock SupersimmarTommy 55 min! Täten upp på ca 48!

ProfilbildTom Wieselblad
    Deltagare

Och nu blir det 18 grisiga mil i jävlig vind!

Peder OlssonPeder Olsson
    Keymaster

Verkar vara bra blåsigt på Öland!

Peder OlssonPeder Olsson
    Keymaster

TomasE och Tommie först av de ARTare jag har koll på vid 150 km cykel, bra kört!

Peder OlssonPeder Olsson
    Keymaster

Micke Edlund och Tomas Edström i mål under 10 h. Bra köttat i VINDEN!

Tomas KarlssonTomas Karlsson
    Keymaster

Hårda pojkar!! Bra kört!

ProfilbildJonas Boström
    Moderator

Imponerande!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.