Reflektion över simningen. V…

Alnö Race Team Forum Facebook-grupper Simma med Alnö Race Team! Reflektion över simningen. V…

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Kenth Bergqvist
    Deltagare

Reflektion över simningen.

Vid två tillfällen på måndagar har det varit trångt i bassängen. Anledningen är att två banor är vigda åt simträning för klubbar, två banor hopp och lek och två banor motionssimning. Av tradition har det aldrig varit lina emellan banorna för motionssimning. Vi är flera som pratat med badvakter och ansvariga men det verkar inte vara lätt att ändra på invanda mönster. Jag har också fått frågan om vi kan simma på tisdag kväll istället men det tycker jag blir för nära onsdag morgon personligen. Vet inte vad ni tycker om det?

På onsdag morgon har det varit mycket bra med plats. Motionssimning i olika former i hela bassängen. Det har varit ganska utmanande pass och det fungerar bäst för mig att genomföra i grupp med draghjälp av varandra. Jag kan varmt rekommendera dessa onsdagsmorgnar.

Jag har inte varit i några andra simhallar på senaste tiden. Inte heller simmat i Njurunda på helgerna för då har jag prioriterat att vara ute. Men ni som har reflektioner eller erfarenheter får gärna göra ett inlägg.

Jag kommer försöka fortsätta simma mån kl 17:30 och ons kl 06:15 och se hur det hela utvecklar sig. 😉

Jörgen Lundberg
    Deltagare

Jag var och simmade tisdag efter jobbet och då var det rätt tomt i bassängen. Jag hade 3 banor för mig själv. Kanske ett bra alternativ ändå 😉

Håkan Nilsson
    Deltagare

Jag är nog böjd att hålla med Jörgen, att om det är så lugnt på tisdag jmf måndag så simmar jag hellre då! För det kaos som rådde på våra två motionssimningsbanor förra måndagen funkade verkligen inte bra! Nästan så det blir en säkerthetsrisk när vissa bröstsimmande motionssimare kom över i direkt kollisionskurs när vi kommer crawlande med paddlar etc…

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.