RR från IronMan! Min först…

Alnö Race Team Forum Facebook-grupper Alnö Race Team RR från IronMan! Min först…

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare

RR från IronMan!

Min första men (troligtvis) inte den sista. Värmde upp med en infektion i kroppen de sista 2 veckorna, vilket gjorde att min träningsdos blev hela 11 km cykling👏👏, jobbigt mentalt.

Sista dagarna blev jag nog världens tråkigaste man/pappa, som inte var pratsugen eller social på något sätt. Dagen innan kulminerade nervositeten och jag satt mest för mig själv.

Race Day!

Hade sovit bra tidigare i veckan, så att jag vaknade kl 03.00 gjorde inte så mycket. Frukost o avfärd vi 05.30. Nu kom nervositeten tillbaka med råge, vad fan har jag här att göra, måste ju vara sämst tränad av alla…. Jaja hoppas jag inte kommer sist.

Ställde mig i 1.45 h gruppen på simning bara för att vara på den säkra sidan o inte bli översimmad. Start- kallt i vattnet, 16.5 C sa dem men det kändes som -4! Tog nog 5 min innan jag kunde börja crawla. Då släppte det, simmade om folk hela tiden, slut tid på 1.20 h.

Frös något otroligt på första 2 milen på cykeln. Fantastisk cykel tur, underbar natur, satt bara o njöt. Höll mig till planen att snitta 30, stannade 3 ggr för pink o stretch paus. Hejade på alla jag körde om, o hade en underbar resa.

Dags för Akilles hälen, löpning! Kändes hur stark som helst, första varvet! Sedan började låren bli lite konstiga. Åt en bullbit, bad-decision! Magknip o bubblig, var tvungen att uppsöka en bajamaja för säkerhetsskull! Ordnade upp sig tack o lov. Varv 3, att ingen talat om för mig att Ironman startar då! Puuuuh då värkte det i hela kroppen, men att få känna sig som en rockstjärna när man passerar genom Kalmar, där folket kantade den 2 km långa “upploppet”, med applåder, rop o hejjaramsor, motar bort de mest värkande benen! För övrigt min första mara, hade tidigare sprungit en halva som mest! Tid 4.37 h, och känner mig supernöjd med det!

Åt o drack mycket genom hela loppet, och det kommer nog dröja länge innan jag stoppar i mig en gel igen! Tror det blev ca 20 st! Mådde oförskämt bra efteråt, kunde äta o dricka relativt bra.

När jag passerade in på röda mattan rann tårarna som aldrig förr!

“You are an Ironman!”

Galet vilken känsla.

Over and out!

Respekt

Disa Kastebo
    Deltagare

Blir tårögd bara av att läsa om det – Bra jobbat!

Alnö Race Team
    Keymaster

Skrivet av Therése Lundgren Fd Åström (ej medlem?)

Grymt kämpat!!

Maria Holknekt
    Deltagare

Härlig läsning! Stort grattis 🎉

anna ahlebrand
    Deltagare

Härligt kämpat, grattis! 🎉

Christer Rösth
    Deltagare

Grymt!!!!

Johan Ording
    Deltagare

Hurra hurra

Tomas Edström
    Deltagare

Grattis!

Heinz Ädel
    Deltagare

von Ironman….skön rr💪🏽

Härligt att läsa om ett gott dagsverke. Ett stort grattis än en gång👍🏼

Roger Hugosson
    Deltagare

Grattis Douglas! Nästan så jag skulle vilja göra det själv 🙂

Per Björklund
    Deltagare

Kul att läsa, du såg både pigg och glad ut när vi möttes längs banan. 👍

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.