RR Karlstad triathlon

Alnö Race Team Forum Triathlon RR Karlstad triathlon

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Stefan Sundström 4 år, 6 månader sedan.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Jonas Boström
    Moderator

Sola i Karlstad!
    Söndagens tävling i Karlstad innebar 1900 M simning, 90 km cykling och 21 km löpning.
    Redan vid starten kl 09 stod det klart att detta skulle bli en stekhet dag. Lätt vind och ca 26 grader och en vattentemperatur på 21-22.
    Lyckligtvis så tilläts våtdräkten, hade haft en liten farhåga att mitt vattenläge skulle få ta en rejäl smäll där….
    Tävlingen kom ganska sent in i programmet och antalet startande blev därför endast 40 st. Blev ändå förvånad att se att jag faktiskt efter 28 minuter klev upp som 6:a på den trevarvsbana med rundning på en strand som arrangören hade gjort.
    Ut på en cykling på en platt och naturskön bana mestadels på Hammaö. Vid en suspekt vägskyltning var vi fyra stycken som körde fel och fick vända.. Surt!!!!! Dock kom jag sedan in i en ganska bra rytm och tog en placering upp till 5 och avslutade cyklingen på 2:23, hade en snitthastighet på 35,5. Försökte dricka och äta lite gels under vägen men anade att magen knorrade lite…
    Funktionärerna vid de olika korsningarna var föredömliga och gjorde att det kändes mycket säkert hela vägen.
    Så var det då den alltid lika tuff löpningen som stod för dörren i en stekande sol. Här fanns det vätskekontroller vid vändningarna som var efter ca 3 km. Det var även här en trevarvsbana efter en vik men ingen skugga någonstans i stort sett, puuuh. Jag hadexdco support som fyllt petflaskor med vatten som jag kunde hälla över mig och det hjälpte. Några vattenspridare på vägen hade varit kanon 🙂
    Jag orkade hålla 4:40-5:00 under första hälften men tappade sedan. En slutspurt sista 200 tvingade upp det som skvalpat i magsäcken direkt efter målgång. Ganska nöjd kunde jag ändå konstatera att jag blev totalnia på en tid av 4:40 och tvåa i min age group! Imponerande om vi hade varit fler än 4 där:)

Sammantaget en tävling som har stora potential att kanske kunna bli den första IM 70.3 i Sverige. Centralt läge och grym bana.
    Nu är det bara att fortsätta att ladda för årets happening i Köpenhamn den 24/8.
    Hoppas vi kan köra några träningstävlingar till i hamnen hemma på ön:)

/ Jonas

bra jobbat Jonas!
    själv höll jag knappt på att orka med en mils löpning i värmen i söndags
    /stefan

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.