RR Karlstad Triathlon

Alnö Race Team Forum Triathlon RR Karlstad Triathlon

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    ProfilbildJonas Boström
    Moderator

En varm dag blev det i solens hemstad. 86 startande och då Klarälven har högt flöde förnärvarande så var trevarvsbanan ersa´tt av 1500 m nedströms. Läge att slå mina tidigare 27 minuter från Djurgårdskanalen förra året, och med hjälp av täta bojar var 100 meter så gick det bra att hålla linje, jag har dock väldigt svårt med detta att ligga på fötter… Tiden 16:06 vittnar väl ganska bra om att det strömmande vattnet gjorde sitt:)
    Klev upp några minuter efter täten och ut på en tvåvarvsbana som var förhållandevis platt och trafikfri:) Det kändes riktigt bra och jag tappade inte så mycket på de där framme. Hade dock inga riktigt bra tider att förhålla mig till (som om det hjälpt…)Växlingarna satt bra efter de tre onsdagsträningar jag fått med mig. Cyklingen slutade på 1:04. Detta också personligt:)
    Nu till det moment som alltid i triathlon känns som en lottdragning, löpningen. Benen kändes relativt ok ändå och jag fösökte hålla en jämn fart. Tog några löpare och började ana en topp 10 placering, stumnade något sista 3 och paserrades av två stycken men avslutade detta triår med en 8 placering och ett personligt på milen med 39:39. En nöjd Boström lämnar gamla hemtrakter mot de nya. En mycket trevlig tävling som jag kan rekommendera till nästa år!!

Boström
    Jonas
    Alnö Race Team
    00:16:06
    00:01:34
    01:03:47
    00:00:48
    00:39:39
    02:01:55

ProfilbildSara Gradling
    Deltagare

Wow och grattis till en fantastisk säsongsdebut och säsongsavslutning Jonas! Bra jobbat 🙂

ProfilbildChrister Rösth
    Deltagare

Snyggt Jonas, imponerande!! Stort grattis!!!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.