RR Ride of Hope Umeå – Stockh…

Alnö Race Team Forum Facebook-grupper Alnö Race Team RR Ride of Hope Umeå – Stockh…

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Monika
    Deltagare

RR Ride of Hope Umeå – Stockholm 104 mil.

Dag 1 Umeå – Övik. 129 km. Det kändes pirrigt och nervöst första dagen. jag hade valt en startgrupp där jag tyckte jag hörde hemma. Alla cyklister som såg starka stora och snabba ut! Vår gruppledare Micke och senare Erik var mkt duktigt och guidade oss väl. Så småningom körde vi belgiskt och varierade håll beroende på kant eller motvinden. Det var mkt rolig och säker körning, men rätt jobbigt. Ibland fick jag gå ner och vila en stund. Vädret bjöd på sol hela dagen!

Dag 2 Övik – Härnösand 159 km Denna etapp var vi tvungen att göra ngr km på grusväg och 1 km på sprängsten pga vägarbete. En punka och flera stopp pga en strulande kedja. När vi närmade oss Kramfors körde vi genom ett mäktigt åskväder som såklart följdes av regn! I Kramfors hade vi depå och fick ngt varmt i oss. Vi rullade vidare och snart slutade regnet. Framme på höga kusten bron hade vi ena vägbanan själva, pga vägarbete, solen sken och vi racade fram och tillbaka på bron och blev strax torra.

Dag 3 Härnösand – Hudik 174 km Vi cyklade inåt landet och ner mot depå i Timrå. Martin kom och mötte i Åsäng och cyklande med oss till Timrå det kändes roligt att se en ART tröja Therese stod vid depån och hejade – kul! Vi rullade vidare genom Sundsvall och upp till Sörfors. Sen följde fin nylagd asfalt upp till Hassela där nästa depå var.
    Resan ner till Hudiksvall gick i en härlig fart det kändes som utför i sex mil. Detta var den mest kuperade dagen.

Dag 4 Hudiksvall – Gävle 197 km. Denna dag hade vi tre depåstopp jämt utspridda över dagen. Vädret lovade regn hela dagen och det kändes motigt. Vid start var det mulet och uppehåll, vi trampade iväg och höll ett rätt högt tempo, jag tror vi ville köra så långt vi kunde innan regnet kom. Efter 63 km kom regnet vid 70 km slutade det och det var det enda regn vi fick den dagen! Denna dag rullade på i fin fart utan ngr extra avbrott. Efter nästan 20 mil kom vi till Gävle och det kändes skönt att käka hamburgare i solen på torget i Gävle. Vid alla depåer och målgångar bjöd Lidel på rejält med snacks dricka och mat! Under etapperna fanns det en depå ca var 5:e mil samt i mål.

Dag 5 Gävle – Västerås 170 km. Denna dag kändes lite motigt, det var den sista långa etappen och det kändes skönt att komma fram till Västerås, alla var nog lite slitna för klungkörningen blev ryckig och lite jobbig.

Dag 6 Västerås – Uppsala 97 km. Idag började det ansluta fler cyklister som körde enstaka etapper. Vi blev 22 i klungan och det blev lite stökigare och ojämnare. Det märktes tydligt att vi andra kört ihop oss under de tidigare dagarna. Nåja vi hade fin medvind och så de 10 milen rullade på lätt. Men såklart att jag kände mig sliten i benen och jag hade dessutom börjat undersöka vilka sadlar de övriga körde på, som Inte gav skav. Sjukvårds teamet började också få mer att göra på alla ömma ryggar, ben och knän.
    Kvällen avslutades med en trevlig medaljcermoni. Vi bodde alla nätter på hotell då Scandic är en huvudsponsor till Ride of Hope.

Dag 7 Uppsala – Stockholm 104 km. Vår klunga hade växt till 27 åkare. Och totalt så rkörde 360 cyklister denna etapp. Vi hade Mc före oss hela tiden som hjälpte till att spärra av i rondeller och korsningar så gott det gick. Vägarna var rätt ofta smala kuperade och kurviga så fokus var på att hålla ihop klungan från alla håll. Sista milen in mot Stockom kändes häftig och Ride of Hope åkarna hyllas av de vi passerar hela tiden. En trevlig måltid i Hagaparken och en stund till att säga hejdå till massa nya cyklekompisar 🙂

Vill du göra en cykelutmaning som är välarrangerad och rolig och där du även cyklar för att bidra i kampen mot cancer så rekommenderar jag detta lopp!

Maria Holknekt
    Deltagare

Fantastiskt!! Bra gjort :-D.

Annika Wadelius
    Deltagare

Så rolig läsning! Grattis Monika Wounder till ett väl genomfört lopp! Visst är det en häftig upplevelse? 😃😜

Vad roligt att få ta del av din resa! Det låter som ett trevligt upplägg. Härligt jobbat!

Fint skrivet, tack att vi får dela med dig! Bra jobbat💪👍

Alnö Race Team
    Keymaster

Skrivet av Therése Lundgren Fd Åström (ej medlem?)

Härlig läsning! Du såg pigg ut i Timrå 😊

Fantastiskt Monica! Både prestationen och RR! 😃

Roger Hugosson
    Deltagare

Tack för en fin rapport!

Magdalena Öst
    Deltagare

Vilken härlig och inspirerande läsning!! Det där vill jag absolut vara med på 😃 Starkt jobbat!!
    Kram

Monika
    Deltagare

Tack Magda! Detta är bara en liten del av en hel veckans roliga cykelminnen 🙂 Absolut värt att hänga med på 👍👍👍

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.