Så gick kvällens cykeltur å…

Alnö Race Team Forum Facebook-grupper Alnö Race Team Så gick kvällens cykeltur å…

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Per Björklund
    Deltagare

Så gick kvällens cykeltur åt pipan. 🙁 Har en Specialized sko med sådan “wire/snurr snörning” som inte längre vill snurra in wiren i spännet. Tog lös spännet från skon och såg att det var trassel på wiren inne i spännet. Jag lyckades få ut wiren men spännet vill inte snurra in den igen när man vrider. Spännet låter och känns som tidigare men den lindar inte in wiren. Någon som har erfarenhet av mek med dessa?

Magnus Jonsson
    Deltagare

Jag brukar byta mina vred och vajer en gång per säsong. Det är nog dags om det var ett tags sedan.

Per Björklund
    Deltagare

De köptes i April

Per Björklund
    Deltagare

Köper man vredet och vajer i ett “kit” eller var för sig?

Magnus Jonsson
    Deltagare

Köper i kit. Var noga med att kolla om det är höger eller vänster fot. Det är olika vred till höger och vänster fot.

Hörde jag vilodag 😉

Per Björklund
    Deltagare

Japp, googlade lite….youtube is the shit 😉 Tack för hjälpen

Peder Olsson
    Keymaster

Turbo…Boa… det är mycket nu

Per Björklund
    Deltagare

Möjligen viloVECKOR Christer…åker bort i morgon och vad är oddsen att jag få tag på ett sånt spänne i morgon bitti 😉

Per Björklund
    Deltagare

Ja Peder….skojar du 😉

Peder Olsson
    Keymaster

Tror de har på Sportbiten. Ring mig annars

Per Björklund
    Deltagare

Det löste sig. De hade ingen på hyllan (snacka om djungel, finns ju hur många olika boa spännen som helst) så det vart ett “garantiärende” och vi tog ett spänne från en ny sko. Hejja Sportbiten!!!!!

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.