Skate

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Peder OlssonPeder Olsson
    Keymaster

Skidweekend i Bruksvallarna. Mmmm. Hur fina spår som helst. Skate upp mot Mittäkläppen. Nästan som att cykla uppför ett bergspass. Kolla Vacchis intevju med Marcus Ljungqvist och hans syn på Skate skidåkning och betydelsen för cykelträningen.

http://cykelsnack.eurosport.se/861.php

I morgon väntar Kläppen på en dust när jag ska åka med Tom Dyborn, segrare i Vertex Velo Backsprint Frösöberget härom året. //Peder

ProfilbildTomas Nordqvist
    Deltagare

Hur gick det på skatepasset med Tom D Peder?

Håller nog med Marcus L om skateskidåkning, körde två pass Skate och tre pass klassiskt när vi var i Vemdalen i helgen. Skate brände fint i låren när jag körde på 🙂

/Tomas N

ProfilbildMartin Melander
    Deltagare

Ja, det är fin stigning upp till Mittåkläppen.Där får man inte vila mycket 😀 Det borde passa en segrare i vertex loppet. Jag var i bruksvallarna i november ifjol. Oj vad det kryllade av tävlingsåkare där speciellt ifrån Norge.

Peder OlssonPeder Olsson
    Keymaster

Kungligt fasta skate spår med lite mjuk topping av färsksnö. Tom pratade faktiskt inte så mycket upp mot Kläppen. Vet inte om han var snäll mot en gammal gubbe eller om han faktiskt blev lite mör, hoppas på det sista. Han berättade att Patrik Nordin och Vertex gänget planerar en etapptävling Östersund – Trondheim till sommaren. Prolog i Östersund, etapp till Åre med målgång i Copperhill, etapp till Trondheim och TT i Trondheim hade han hört. Låter trevligt tycker jag. Fast jag har ju ingen tempohoj 😉

Deltagare

Låter som du har hyffsad form Peder :). Blir kul få köra något gemensamt skatepass när vi får nog med snö/konstsnö här på hemmaplan.

Kul med nya cykellopp, vet du när de planerar köra? Har rätt späckat schema i vår och sommar men går det att passa in vore det skoj att köra.

Att du inte har tempohoj Peder är väl inget hinder, loppet är ju en perfekt ursäkt för att få köpa en 😛

/Tomas N

Peder OlssonPeder Olsson
    Keymaster

Vet inte om eller när det blir av. Såg att Vertex velo är 28-29/5 på http://vertex.cx/Velo/index.php iaf. Patrik Nordin och Vertex gör kanonfina arrangemang. Har aldrig varit med på Velo men Fjällmaran 2 ggr och Multisporten i Norrfällsviken var toppenarrangemang. Gärna ett skidpass när snön kommer så får vi se hur mycket Du pratar i backarna;) eller jag biter i gräset:P
    Det där med TTcykel blir nog svårsålt hemma…

Deltagare

Får väl hoppas att det blir snö nog så du slipper bita i gräset :lol:. Snacka i backarna kommer jag nog göra oavsett.

Synd om det inte blir nått med etapploppet men Vertex kan kanske bli aktuellt om det inte stör min uppladdning till VR för mycket, beror på fas i träning om jag kör det eller inte.

Kan du inte sälja in TT-hoj får du väl komplettera med tempobågar och köra ändå, tro inte du skall slippa så lätt 😉

/Tomas N

ProfilbildKent Eriksson
    Deltagare

Hej
    Har hittat lite info om etapploppet
    Se forumet under “Cykling”

/ Kent

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.