Skidåkning på Södra berget i Helgen!

Alnö Race Team Forum Skidåkning Skidåkning på Södra berget i Helgen!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    ProfilbildTomas Nordqvist
    Deltagare

Vi kommer åka skidor på södra berget i helgen, haka gärna på ni som vill. De lägger konstnön på utsiktsslingan imorgon fredag :D.

Vi kör 09:30 på lördag.

Vi kör 12:00 på Söndag.

Träffas gör vi vid ängen på södra på utsatt tid.

/Tomas N

Deltagare

Finns 17km klassiskt skidspår nere i Ovansjö, samma spår som Njurunda runt, betyg 4 enligt skidspår.se, dvs bra spår utan genomslag.

Jag, Thomas H och Johan L kör där istället för på Södra.

Tid:

Lördag 10:00

Söndag 12:00

/Tomas N

ProfilbildMartin Melander
    Deltagare

Jag Henke Thomasson och Thomas Karlsson åkte skate på södra imorse. Endast halva utsiktsslingan var preparerad så vi fick åka fram och tillbaka ett antal gånger på denna 200 meters slinga. Skönt att göra skidpremiär i sundsvall var det iallafall. Nu lägger de ut ett tjockt lager snö som kommer hålla hela säsongen. Åktid blev drygt en timme. Hur var spåren i ovansö? Jag missar tyvärr passet imorgon, åker till vemdalen.

/Martin

Deltagare

Spåren i ovansjö var bra förutom att de var lite lösa och att det på första biten fanns en del genomslag men dessa gick bra att undvika om man körde mellan spåren.

Tyvärr var inte hela slinga som Njurunda runt gick på i fjol uppdragen utan endast biten på vägarna men sträckan 17km stämde nog rätt bra sett till åktid om man åkte alla stickspår också som vi gjorde.

/Tomas N

Deltagare

Körde skidåkning i Ovansjö idag, blev tyvärr ett solopass, men kunde då stå på lite mer istället.

Spåren i Ovansjö är nu helt utan genomslag, men var tyvärr inte nyuppkörda idag. Det gjorde dock inget då några hade åkt före mig så det gick fint att åka ändå om än tyngre än normalt = hårdare träning =).

Vi kommer köra imorgon igen, plats ej bestämd men vi, jag, Thomas H och Johan L kommer köra direkt efter jobbet. Lägger ut en tråd när tid och plats är bestämd.

/Tomas N

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.