Skidläger i Storhogna/Vemdalen

Alnö Race Team Forum Skidåkning Skidläger i Storhogna/Vemdalen

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    ProfilbildTomas Nordqvist
    Deltagare

Var i Storhogna/Vemdalen med Johan L, Tomas H och deras familjer för skidläger fredag-söndag.

Vi åkte upp i torsdags efter jobbet och ju närmare vi kom desto mer snö och vår mungipor höjdes ju mer vi närmade oss.

Körde två pass på fredagen, ett klassiskt och ett skate. På eftermiddagspasset stötte vi på Martin Melander i Vemdalen, var tyvärr när vi anvslutat vårt pass men vi bestämde vi skulle köra lite gemensamt på lördagen istället.

För att få lite extra distans på lördagen klev jag på anslutningsspåret direkt utanför stugan i Storhogna med riktning mot Vemdalen. Martin anslöt i Vemdalen och vi tog en gemensam tur mot längs anslutningsspåret mot Björnrike, var riktigt fint med snötyngda träd solsken och utsikt mot Sånfjället. Körde även ett varv på spåret i Björnrike innan vi åkte tillbaka till Vemdalen. På lördag eftermiddag körde jag och Martin några varv skate tillsammans också på elljusspåret i Vemdalen.

Söndagens pass blev ett gryningspass, var ute i spåret då det började ljusna för att vi skulle hinna köra ett pass innan vi var tvugna lämna stugan vid 12-tiden.

Blev en riktigt bra helg allt som allt, körde fem pass och distansen blev ca 14 mil. Längsta passet blev förmiddagspasset på lördagen då jag körde ca 37 km klassiskt.

Är lite sliten i kroppen idag men längtar nu till snö på hemmaplan så man kan börja träna på allvar inför VL 🙂

/Tomas N

ProfilbildMartin Melander
    Deltagare

Denna helg åkte jag och Monika till fjälls. Vem fick vi syn på så fort vi tagit på oss skidorna? – Thomas “Stenmark” Nordqvist. Har var lika snabb i spåret som på cykeln. Thomas flög fram i de isiga utförsbackarna på elljusspåret (kolmörkt pga trasiga lampor). “Jag kan ju banan nu, så då är bara att stå på” ropade han samtidigt som han försvann utför. Samtidigt plogade jag på skakiga ben och hoppades att jag svängde åt rätt håll i mörkret. Funderade på om han i smyg bytt till carvingskidor och satt på sig mörkerglasögon 😉 Riktigt skoj var det iallafall att åka skate på snabbt före.

Förra helgen när jag och Henke T åkte till skalet, träffade vi Kent “Gunde” Eriksson i skidspåret. Ryktet säger att även Micke Nilsson tjuvtränade i Vemdalen, stämmer det? Kul att flera i ART åker längdskidor, vi får styra upp några gemensamma träningar framöver!

Vi ses i skidspåret!

/Martin

ProfilbildTomas Nordqvist
    Deltagare

Kan väl inte påstå man är någon Stenmark precis men tack för komplimangen :). Gällde ju “bara” trampa runt genom kurvorna, skippa plogningen och hålla sig mitt emellan träden i mörkret så var man ju på banan även om man inte såg så mycket :P.

/Tomas N

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.