Stafettvasan

Alnö Race Team Forum Skidåkning Stafettvasan

Detta ämne innehåller 7 svar, har 6 deltagare, och uppdaterades senast av  Björn Lindström 5 år, 10 månader sedan.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Tomas Karlsson
    Tomas Karlsson
    Forumledare

För er som har tråkigt på jobbet imorgon så kan ni följa tre ART lag i morgondagens stafettvasa via Web eller App:

492
    493
    496

Peder Olsson
    Peder Olsson
    Forumledare

RR!

Tomas Karlsson
    Tomas Karlsson
    Forumledare

47:e plats av 1600 lag för ART 3. Tät kamp med ART 1 inför sista växling men Ondrasek svarade för en formidabel avslutning 🙂

Fin skiddag om det inte vore för vinden, den gjorde att spåren fylldes med skräp och man fick stå vid sidan av spåret hela tiden.

Hade själv ingen stor dag med 0 mil i kroppen, dock kändes det bra uppför och det tyder ju på att cykelträningen går bra. Men stakningen var långt från formen … Stoffe såg mycket stark ut i stakningen och blir spännande att följa honom på söndag.

Stort tack också till Hans Svensson från Mora/CK Parr som hoppade in på vår förstasträcka och körde kanon.

Nu blir det middag med delar av gänget.

// Tomas

Kent Eriksson
    Deltagare

Lag 493 kom in på plats 114. Min startsträcka var tung :P. Dåliga skidor och en tung kropp som det inte var någon fart i :P. Men övriga lagkamrater åkte på riktigt bra. Kul tävling som gav mersmak. Framförallt så hade vi (Inte alla då några bodde i Sälen) en mycket trevlig kväll med god mat och dryck på strandrestaurangen i Mora.:cool::cool::cool:

Samantaget så var det en kul tävling där det går att fila lite på logistiken mellan sträckorna och lagen till nästa år. Med lite planering före göra en gemensam avslutning för alla på kvällen. För visst blir det Stafettvasan nästa år?.. Vad säger ni andra? Hur många lag blir ART då?

// Kent

Ja självklart blir de staffet nästa år måste fila en hel del på växlingarna om vi ska under 4 timmar
    //stoffe

Martin Melander
    Deltagare

Ja, det räcker väl med att stoffe fortsätter att förbättra sig i samma takt så åker vi snart under 4 timmar 😀 Kul med stafett, middag och eftersnack satt fint. Nästa år får vi satsa på ngt gemensamt för alla lag kanske 🙂

Det var kul med stafetten! Kunde ju fått blåsa lite mindre och varit lite mindre skräp i spåren bara. Inte helt harmoniskt.
    Dessutom var jag ju inte helt kurant vilket gjorde att jag mådde sämre efter stafetten och fick ställa in VL på söndan. Kanske lika bra att jag bara fick plåga mig igenom 24 km istället för 90 km. Stafettvasan var ju lite av ett test som tyvärr inte gav önskat resultat.
    Det skulle ju varit en ny trend om jag hållit mig frisk två år i rad på vasaloppet. Det var länge sedan sist. Nån som har ngt tips hur man håller sig frisk? Sluta ha barnen på skola/dagis kanske…

felpost

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.