Tja! Jag kommer flytta till su…

Alnö Race Team Forum Facebook-grupper Alnö Race Team Tja! Jag kommer flytta till su…

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare

Tja! Jag kommer flytta till sundsvall med familjen i januari och har börjat följa den här gruppen. Ser att det är ett regelbundet CX cyklande på helgerna, som jag absolut kommer haka på. Men jag funderar på att ordna lite inofficiella träningstävlingar i riktig cyclocross anda. Sporten som föddes ur leran under de belgiska vintrarna för att förlänga säsongen.

Tror ni det finns intresse? Isåfall skulle jag behöva lite tips på lämpliga ställen. Gärna stadspark med gräs, en del träd som fungerar som lämpliga vändningar och branta sluttningar som kräver att man får bära cykeln. Ca 8 minuter per varv. En lättöverskådlig bana är roligare för eventuell publik. Vilka är på? CX eller MTB fungerar bra.

Kul, nu vi några intresserade! Då tar vi tag i det när snön börjar försvinna.

Ida Sellstedt
    Deltagare

Norra eller Södra berget???

Det kvittar. På Street view tycker jag parken längs västra vägen ser lovande ut.

Gustaf Lindqvist
    Keymaster

Jag är klart intresserad! Kul att ni flyttar till Sundsvall också! 👍🏻

Kent Eriksson
    Deltagare

LV 5 på parkeringen runt skjutbanan skulle kunna funka. Eller parken nedanför där jag bor i Granlo (precis väster om kyrkogården utmed Västra vägen. Det kanske var den du hade spanat in?)

Tack för tips. Får reka nör jag är på plats.

Patrik Hellberg
    Deltagare

Vid sidsjön och slalombacken, eller södra bergets backe borde också fungera..

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.