Trettondagsskate Södra

Alnö Race Team Forum Skidåkning Trettondagsskate Södra

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Peder OlssonPeder Olsson
    Keymaster

ART Skatepass på trettondagen Södra Berget. Föreslår samling på ängen 10.30 och fika i stugan vid 12.00. Valfritt tempo, sträcka, teknik osv men undertecknad tar 10an ett par varv om inte snöandet redan gjort banan oframkomlig.

Tomas KarlssonTomas Karlsson
    Keymaster

Bra initiativ Peder. Missar tyvärr detta tillfälle då jag är kvar i Vasalopps terrängen. Är dock gärna med framöver.

// Tomas

ProfilbildTommie Nilsson
    Deltagare

Instämmer med Tomas_K, kommer troligtvis på mina klassiska om jag hinner få tillbaks dem imorgon.

//Tommie

ProfilbildJan Åhlin
    Deltagare

Lockande! Lär vara igensnöade spår imorgon.
    Får se om jag får barnvakt.

//Janne

ProfilbildTommie Nilsson
    Deltagare

Kommer troligtvis lite sent, ska simma först.

//Tommie

Peder OlssonPeder Olsson
    Keymaster

Janvik hade helt rätt, igensnöade spår, Södras nya spårmaskin ska inte ut och spåra förrän ikväll enligt hemsidan…Vi ställer in ARTskate idag och pulsar på egen hand istället!

ProfilbildJohan Stenmark
    Deltagare

Snöpulsning var ordet. Det var 10 cm djupt på sina ställen. 2,5:an och Hotellslingan var åkbara, 10:an var det inte.

En hel del folk hade hittat upp dit i alla fall. Var säkert 20 bilar på parkeringen när jag åkte därifrån. Om jag varit spåransvarig hade jag skämts å det grövsta att inte en enda meter spår var pistat en dag då alla är lediga.

Nytt försök i morgon?

/Johan

Peder OlssonPeder Olsson
    Keymaster

Johan, Tommie, TomasE o jag pulsade runt Södra. Vilken vinter vi har! Nytt försök med ARTskidåkning framöver.

ProfilbildTomas Edström
    Deltagare

Kul med snö!!!
    Pulsade runt några varv och tog därefter en fika i stugan med Peder. Trevligt att se några “gamla” bekanta ART:are i spåren 🙂

//TomasE

ProfilbildJohan Miller
    Deltagare

Skatepass på Södra
    Det blev premier på Södra för mig i dag, har aldrig åkt där förut men blev sugen efter ni skrev om skatepass på trettondagen och att jag var ledig i dag. 10:an blev preparerad i går kväll men att det hade lagd sig 5-7 cm nysnö efter det, man var ganska mör efter 10 km så jag tänkte avsluta med lite lugn åkning på Ängen men att systemet är lite större än på Alnö så jag råkade kom tillbaks på 5/10:an så det var bara att köra på och längta hem till snöskottningen för få lite extra kraft för att köra ett varv på 5:an för att sedan avsluta med lugn åkning på Ängen.

Jag hoppas det passar nästa gång ART har pass på Södra så man kan få lite guidning i spårsystemet samt hoppas att hela systemet är preparerat.

Teknikträningen med Team Antlin gav resultat, 3:ans växel som jag inte alls fick till då hoppade stort sett in automatisk några gånger i dag , jag hoppas att det inte var en engångsföreteelse.

//Miller

Peder OlssonPeder Olsson
    Keymaster

Säg bara till!

ProfilbildTomas Edström
    Deltagare

Körde ett klassiskt distanspass på Södra idag, det var 21 minus när jag åkte hemifrån, på Södra var det 12 minus 🙂 Måste säga att det är härliga förutsättningar för skidåkning i Sundsvalls-området. Körde gröna milspåret idag som är min personliga favorit vinter som sommar, kanske inte bästa för vasaloppsträning men bra träning är det.

//TomasE

Peder OlssonPeder Olsson
    Keymaster

10an min favorit också, i morgon är det dags igen!

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.