VR 2015

Detta ämne innehåller 10 svar, har 7 deltagare, och uppdaterades senast av Tomas Karlsson Tomas Karlsson 4 år, 2 månader sedan.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Tomas Karlsson
    Tomas Karlsson
    Forumledare

Information om Vätternrundan 2015!

Vi ha glädjande nog även i år tilldelats två stycken startgrupper till VR nästa år. 50 st platser kl 06.10 och 50 st platser mellan 12.00 och 13.00.
    Vi kommer inom kort att komma ut med information om olika grupper, anmälningsförfarande mm. Sista dag för registrering i förbokade grupper är den 22 oktober så vi har fortsatt lite tid.

Jag vet att det finns konstellationer som redan planerat för olika SUB-grupper, vänligen återkom till mig med dessa så att ni säkert kommer med i planeringen.

// Tomas (070-522 65 83)

Tomas Karlsson
    Tomas Karlsson
    Forumledare

Inför anmälan Vätternrundan 2015

Finns det någon som är sugen på att hålla ihop planering och administration av VR 2015? I så fall kontakta mig Tomas 070 – 522 65 83.

Prel förslag på grupper är enligt följande; SUB11, SUB10, SUB9, SUB8.30 och SUB8.

Synpunkter på detta mottages gärna.

// Tomas

Peder Olsson
    Peder Olsson
    Forumledare

VR är för många cyklister, inte minst ARTare, ett av säsongens stora mål. Man tränar, ensam och i klunga för målet att ta sig runt Vättern. ARTs VR grupper är väldigt uppskattade men många av oss som administrerat, roddat och grejjat med VR har nu även andra, ibland större mål med vår cykling. Nu måste någon ta huvudansvaret för ARTs VR satsning i olika subgrupper. Det som behövs är en ”spindeln i nätet” som koordinerar alla aktiviteter , grupper osv. Arbetet är eg ganska lätt, man kan rulla på i gamla hjulspår, eller växla in på nytt om man vill. Men det behövs nytt blod. Kom ihåg ARTs signum, vi gör det vi vill göra och gör inte det ingen vill göra.

//Peder

Tomas Karlsson
    Tomas Karlsson
    Forumledare

Mycket glädjande kan jag meddela att Christina Nilsson kommer att ta detta ansvar för 2015. Tack Christina.

// Tomas

Mats Nordin
    Deltagare

Jag tror att vi är många som även i år vill ha en 9.30 grupp. Det borde väl funka med tre grupper 6.10 likväl som det är tre grupper 12.00, eller?
    /Mats

Jag kör gärna 9.30 om den gruppen blir av.
    Daniel

Patrik Hellberg
    Deltagare

Jag hade tänkt göra ett försök på under 9 men när starten är kl 12 så känns det sådär.. Med lite oflyt så är jag väl i mål kl 12 på natten:-).
    Jag väljer start kl 6.10 och blir det en 9.30 grupp så är jag gärna med där..
    /Patrik

Tomas Karlsson
    Tomas Karlsson
    Forumledare

Det är inga problem att ordna en 9.30 grupp av de som registrerar sig med start 06.10
    Alla 50 har samma starttid. Hur vi/ni sedan organiserar detta före/vid start är inget vi behöver bestämma nu.
    Mitt förslag är att ni reg på Sub10 och sedan pratar ihop er om en 9.30 grupp inom den.

Joacim Marklund
    Deltagare

Jag kör gärna i en 9.30 grupp om det blir några fler.
    //Joacim M

Lars Antonsson
    Deltagare

Jag spänner gärna bågen tillsammans med er Joacim M och Patrik!
    Vilken tur att det är mkt tid kvar att träna på!

/Lars

Tomas Karlsson
    Tomas Karlsson
    Forumledare

Info om anmälningskoder mm är nu utskickat av Christina. Frågor om detta och reservlista mm tas via henne på mail christina.nilsson71@hotmail.com.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.