VR2013 – Sub 9

VR2012 SUB10

flag Starttid: 04:22. Medelhastighet: 31km/h. Tempo: 9:42/5km, 19:24/10km

Kaptener

  • Jens Jonsson jens.jonsson@gmail.com, 070-509 34 94
  • Torbjörn Bäckström
  • Ulf Svanberg, sakosafari@hotmail.com

Körschema och hålltider

Här finns information om stopptider och annat nyttigt för oss som strävar att komma gemensamt i mål under 9 timmar.
  • Körschema för SUB9: Körschema ART VR 2012 Sub10.doc file-doc 
  • Idealtider för SUB9: Idealtider ART VR 2012 Sub10.xlsx file-xls
  • Fusklapp att ta med Fusklapp.xslx file-xls

Mat och dryck under loppet

Utöver denna information kan det vara bra att ha en plan för hur man skall äta/dricka under loppets gång.

Enervit har en guide för sina produkter som du kan se här: Vätternpaketet_2011.jpg image. Denna guide ger en hum om hur mycket du kan behöva under resans gång. Givetvis är detta personberoende och det går naturligtvis bra med annan kost/produkter.

Ett tips är att provpacka/proväta för att hitta det som passar just dig.

flag Den enda chansen att fylla på vatten är stoppet i Fagerhult!

Pauser under loppet

1. Uppförsbacken efter kullerstenarna i Gränna (innan det officiella Grännastoppet)

Här är klockan strax innan XX:XX på morgonen. Du har chansen att tömma blåsan och eventuellt vid behov svida om till mindre varma kläder.

2. Vattenfyllning i Fagerhult – snabbstoppet

Då detta stopp är i depån kommer det att vara trångt. Se till att fylla på vatten så snabbt du kan för att vi skall kunna rulla iväg i tid!

3. Paus på krönet i uppförsbacken vid Tiveden

Här stannar vi ett par mil efter om Karlsborg (där pastorn brukar stå och predika).
flag Om vi ligger efter tidplanen kommer detta stopp att strykas!

Genomförande

flagVi tillämpar samma regler vad det gäller körning i klunga som står beskrivet i ART:s träningspolicy link, läs den!

Vägen dit

  • Måndagsklungan
  • Alnötrampen 19/5
  • VR-dagen XXXX – mer info kommer
  • Siljan runt 1/6
  • Självtest

Måndagsklungan

Måndagsklungan är ART:s paradgren och är ett vilktigt tillskott i träningen. Här kan du träna på att cykla i grupp enligt träningspolicyn.

Siljan runt

Siljan runt den 1:a juni är generalrepetitionen inför vättern. Här kommer vi att cykla i VR-fart i 160km för att känna på vad som kan väntas.

flagAnmäl dig innan 17:e majlink för att slippa efteranmälningsavgift. 

Självtest

Ett bra självtest är att ensam cykla en timme i VR-fart (34km/h) i platt terräng (var man nu hittar den i denna landsända). Klarar du det kommer du att klara tio timmar i klungan.